Robotul denumit PaPeRo (Robot Personal de Companie) a fost lansat pentru prima dată în 1997 şi este utilizat la scară largă în Japonia pe post de însoţitor pentru persoanele în vârstă, dependente sau copii. Robotul a fost echipat iniţial cu o cameră video, un microfon şi un senzor de mişcare pentru a se deplasa şi “vorbi” cu persoanele cărora trebuie să le ţină companie, fiind capabil să înţeleagă circa 650 de comenzi diferite.
Noul model, botezat “PaPeRo Petit”, pe care NEC îl va lansa în luna ianuarie va permite în plus persoanelor să poată comunica prin intermediul microfonului şi camerelor instalate pe robot cu ajutorul unui serviciu de cloud, a anunţat compania japoneză, într-un comunicat. Acest nou serviciu este menit să permită persoanelor în vârstă care trăiesc singure să poată contacta sau să fie contactate rapid şi uşor prin internet.
Noul PaPeRo va avea dimensiuni mai reduse decât versiunile anterioare. El va măsura 24 de centimetri în înălţime şi va cântări 1,3 kilograme. Potrivit EFE, compania japoneză nu a comunicat preţul la care va fi vândut robotul, dar taxa pentru un serviciu de cloud este de circa 10.000 de yeni japonezi (circa 75 de euro) pe lună.
După Japonia, NEC intenţionează să comercializeze acest robot şi în alte ţări, precum Australia. Îmbătrânirea populaţiei reprezintă una din principalele probleme pentru viitorul Japoniei, unde numărul persoanelor trecute de 65 de ani depăşeşte 30 de milioane de locuitori, respectiv un sfert din populaţia ţării.
După modelul NEC, mai multe companii din Japonia îşi adaptează produsele pentru acest segment de populaţie, care are în general o mare putere de cumpărare şi al cărei consum a generat peste 735.300 de milioane de euro în 2011, respectiv circa 44% din consumul total al ţării, potrivit datelor furnizate de casa de asigurări Daiichi. În ultimii ani a crescut mai ales dezvoltarea de produse precum roboţii de curăţenie, animalele de companie terapeutice, telefoanele special adaptate sau costumele pentru îmbunătăţirea mobilităţii.
Sursa: Agerpres