În Japonia, persoanele cu vârsta peste 65 de ani reprezintă 25,1% din populaţie, în creştere faţă de 17,4% în anul 2000. Este vorba de un procent dublu faţă de Coreea de Sud şi China, unde populaţia în vârstă reprezintă 12,2% respectiv 1,1% din populaţie.
Euromonitor prognozează că în Japonia vânzările de ‘pamperşi’ pentru persoanele în vârstă vor creşte cu 25% între 2012 şi 2017.
‘Tabu-ul social cu privire la produsele de incontinenţă urinară la vârstnici s-a redus datorită campaniilor producătorilor’, a declarat analistul Euromonitor, Keita Tamaoki. ‘Dorinţa de un stil de viaţă independent şi de menţinere a unei vieţi active fără a fi dependent de copii sau rude va oferi oportunităţi importante pentru producători’, a adăugat Tamaoki.
Creşterea populaţiei în vârstă, un segment demografic care dispune atât de venituri cât şi de timp liber, oferă o oportunitate pentru companiile de distribuţie, consideră analiştii. De exemplu, unul din principalul dezvoltatori de mall-uri din Japonia, Aeon, a inaugurat anul trecut în apropiere de Tokyo un centru comercial cu magazine şi servicii destinate persoanelor în vârstă. De asemenea, în luna decembrie Nippon Travel Agency a lansat o pagină de internet, denumită Precious AGE, destinat consumatorilor în vârstă prin oferirea de pachet de călătorie care se potrivesc nevoilor lor.
Sursa: Agerpres