Japonezii se așteaptă ca vânzările de ”pamperşi” pentru persoanele în vârstă să le depăşească pe cele pentru bebeluşi

Vânzările de ”pamperşi” pentru personale în vârstă le vor depăşi pe cele pentru bebeluşi anul viitor în Japonia, potrivit firmei de cercetare Euromonitor, un semnal de alarmă cu privire la îmbătrânirea rapidă a populaţiei în a treia economie mondială, transmite CNBC.

În Japonia, persoanele cu vârsta peste 65 de ani reprezintă 25,1% din populaţie, în creştere faţă de 17,4% în anul 2000. Este vorba de un procent dublu faţă de Coreea de Sud şi China, unde populaţia în vârstă reprezintă 12,2% respectiv 1,1% din populaţie.
Euromonitor prognozează că în Japonia vânzările de ‘pamperşi’ pentru persoanele în vârstă vor creşte cu 25% între 2012 şi 2017.
‘Tabu-ul social cu privire la produsele de incontinenţă urinară la vârstnici s-a redus datorită campaniilor producătorilor’, a declarat analistul Euromonitor, Keita Tamaoki. ‘Dorinţa de un stil de viaţă independent şi de menţinere a unei vieţi active fără a fi dependent de copii sau rude va oferi oportunităţi importante pentru producători’, a adăugat Tamaoki.
Creşterea populaţiei în vârstă, un segment demografic care dispune atât de venituri cât şi de timp liber, oferă o oportunitate pentru companiile de distribuţie, consideră analiştii. De exemplu, unul din principalul dezvoltatori de mall-uri din Japonia, Aeon, a inaugurat anul trecut în apropiere de Tokyo un centru comercial cu magazine şi servicii destinate persoanelor în vârstă. De asemenea, în luna decembrie Nippon Travel Agency a lansat o pagină de internet, denumită Precious AGE, destinat consumatorilor în vârstă prin oferirea de pachet de călătorie care se potrivesc nevoilor lor.
Sursa: Agerpres