Companiile auto din Japonia si Europa au obtinut in luna iulie peste 50% din totalul vanzarilor de pe piata din Statele Unite, depasindu-i pentru prima oara pe cei trei mari producatori americani.General Motors, Ford si Chrysler au obtinut impreuna o cota de doar 48,1%.

In luna iulie, Ford a inregistrat o scadere de 19% a vanzarilor, GM de 18% iar Chrysler de 8%. Toyota si Honda au inregistrat vanzari mai mici cu 3%, Mercedes cu 14%. Vanzarile Volkswagen si Audi au fost identice cu cele de anul trecut in timp ce BMW a realizat o crestere de 21%.

Marcile japoneze au obtinut 44,6% din totalul vanzarilor iar cele europene 7,3%. Pentru japonezi, cea mai importanta marca a fost Toyota, cota sa pe piata din Statele Unite depasind 17%.

GM si Ford se confruta cu o perioada grea din 2005 iar Chrysler din 2006. Cele doua companii si-au redus personalul cu aproape 30% in ultimii doi ani si au investit peste 14 miliarde de dolari in programe de restructurare. Chrysler a eliminat 6.000 de locuri de munca in Statele Unite anul acesta.

Producatorii americani sunt inca dependenti de vanzarile de camionete si SUV-uri, o mare parte din aceste autovehicule cu consum foarte mare fiind concepute inaintea razboiului din Irak, cand combustitbilli erau oarecum ieftini.

Odata cu cresterea preturilor la combustibili au crescut si vanzarile de masini si SUV-uri mici.

Sursa: AP