Dupa ce relatam in urma cu cateva zile ca germanii cumpara bere mai scumpa din cauza maltului "vanat" pentru a fi transformat in bio-combustibil, acum a venit randul japonezilor sa cumpere alimente mai scumpe. Pentru prima oara in 17 ani, cel mai mare producator japonez de condimente si sosuri, Ajinomoto, va scumpi pretul maionezei care l-a facut celebru, din cauza scumpirii uleiului vegetal, ca ingredient de baza. Cauza? Uleiurile vegetale s-au apreciat mult, in vederea transf
Dupa ce relatam in urma cu cateva zile ca germanii cumpara bere mai scumpa din cauza maltului "vanat" pentru a fi transformat in bio-combustibil, acum a venit randul japonezilor sa cumpere alimente mai scumpe.
Pentru prima oara in 17 ani, cel mai mare producator japonez de condimente si sosuri, Ajinomoto, va scumpi pretul maionezei care l-a facut celebru, din cauza scumpirii uleiului vegetal, ca ingredient de baza. Cauza? Uleiurile vegetale s-au apreciat mult, in vederea transformarii lor in bio-combustibili.
Pretul uleiului vegetal a crescut cu 40% fata de acum 3 ani, astfel incat producatorul japonez a anuntat ca nu mai poate mentine actuala oferta de pret din magazine.
Tot mai multi producatori japonezi de bio-combustibili epuizeaza rapid stocurile de floarea-soarelui, soia si rapita.
Un fenomen similar al scumpirii se regaseste si la unele dulciuri tot din cauza bio-carburantilor (bio-etanol), de data aceasta cei realizati pe baza de trestie de zahar.
Sursa: TF1.fr 31 Mai 2007