Directorul Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, a evocat această posibilitate săptămâna trecută, cu prilejul inaugurării unei reprezentanţe Alfa Romeo şi Maserati în apropiere de Toronto. Chiar dacă vânzările Jeep la nivel mondial au crescut de patru ori după 2009, Marchionne susţine că marca ratează o oportunitate importantă. 

'Atunci când văd un Range Rover mă enervez pentru că ar trebui să fim în măsură să facem şi noi un model similar. Şi vom face', a spus Marchionne. 
Acesta a refuzat să ofere detalii specifice despre SUV-ul de lux, dar a precizat că firma nu a inclus acest vehicul în planul său pe următorii cinci ani pentru că nu a dorit să dezvăluie prea curând acest secret. 

În timp ce un Range Rover poate costa până la 100.000 de dolari, cel mai scump model al Jeep este în prezent Grand Cherokee, ale cărui preţuri pornesc de la 30.000 de dolari şi pot ajunge la 60.000 de dolari pentru modelul complet echipat. 
Jeep şi-a anunţat deja intenţia de a relansa modelul mai mare Grand Wagoneer până în 2018. Un eventual rival al Range Rover ar urma să se situeze deasupra în linia de produse a Jeep, care mai include modelele Cherokee şi Renegade. 

Vânzările de SUV-uri sunt în creştere, iar modele de lux sunt responsabile pentru aproape jumătate din piaţă. Însă, noul Jeep se va confrunta cu o concurenţă acerbă, în condiţiile în care chiar şi Maserati, o divizie a Fiat Chrysler, are de gând să lanseze propriul său SUV denumit Levante, în 2016. 

De asemenea, un alt constructor de automobile de lux, Bentley, dezvoltă modelul Bentayga, prezentat drept cel mai luxos şi mai scump SUV. În plus, constructorul german Audi are de gând să lanseze un nou model de SUV, denumit Q8, până în 2020, care să poată concura cu Mercedes-Benz GL, iar rivalul BMW dezvoltă X7. 

Anul trecut, Jeep şi-a atins obiectivul stabilit pentru 2014 privind vânzarea unui milion de vehicule, însă vrea ca în 2018 să vândă 1,9 milioane vehicule. 

AGERPRES