Modalitatea prin care noile agenţii pentru întreprinderi mici şi mijlocii se vor implica în procesul de atragere de investiţii şi promovare a exportului din regiunile pe care le reprezintă nu rezultă din analiza proiectului de ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea acestor agenţii, a declarat, luni, Florin Jianu, reprezentant al Consiliului Naţional pentru Întreprinderile Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR) şi fost ministru pentru Mediul de Afaceri.
"Din analiza proiectului de OUG, nu rezultă modalitatea în care aceste noi agenţii se vor implica în procesul de atragere de investiţii şi promovare a exportului din regiunile pe care le reprezintă. Nu se prevede nicio modalitate de implicare a reprezentanţilor mediului de afaceri în activitatea de atragere de investiţii şi de promovarea a exporturilor", a spus Florin Jianu.
Potrivit acestuia, este necesar să fie stabilite ţinte clare de atins de către funcţionarii cu atribuţii în domeniul atragerii de investiţii şi promovare a exporturilor, altfel această activitate va fi una formală.
Florin Jianu a afirmat că dezvoltarea parteneriatelor public-private cu organizaţiile întreprinzătorilor în derularea activităţii noilor agenţii trebuie să fie o prioritate.
El a susţinut că trebuie stabilită relaţia pe care agenţiile teritoriale o vor avea cu ADR-urile, acestea din urmă având în componenţa lor birouri de atragere a investiţiilor şi reprezentanţi ai consiliilor judeţene care participă direct la activitatea de promovare regională.
De asemenea, Jianu a precizat că din documentele transmise de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat se constată că proiectul de OUG nu a fost dezbătut în Consiliul Consultativ pentru IMM-uri. Reprezentanţii mediului de afaceri nu au fost consultaţi, proiectul fiind discutat doar cu reprezentanţii salariaţilor din oficiile teritoriale, reprezentanţii sindicatelor, Ministerului Muncii şi ai dialogului social.
În opinia reprezentantului CNIPMMR, proiectul de OUG privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului rezolvă o parte dintre problemele cu care se confruntă Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, în schimb, alte probleme nu primesc nicio soluţie, partenerii sociali şi reprezentanţii mediului de afaceri care doresc să se implice activ în promovarea exportului şi atragerii de investiţii nefiind menţionaţi.
AGERPRES