JIC s-a desfiintat, doliu in piata de publicitate

Comitetul era format din reprezentantii celor mai importante agentii de publicitate, statii de televiziune si investitori in publicitate din Romania. JIC fusese creat in urma cu aproximativ doi ani, cu scopul de a organiza selectia de oferte pentru stabilirea companiei care va masura audienta TV la nivel national in sistem electronic (peoplemeter). In tot acest timp, oameni de media din industria de publicitate au lucrat la acest proiect care, dupa cum se vede, pana la urma a esuat. Un astfel de

Comitetul era format din reprezentantii celor mai importante agentii de publicitate, statii de televiziune si investitori in publicitate din Romania. JIC fusese creat in urma cu aproximativ doi ani, cu scopul de a organiza selectia de oferte pentru stabilirea companiei care va masura audienta TV la nivel national in sistem electronic (peoplemeter). In tot acest timp, oameni de media din industria de publicitate au lucrat la acest proiect care, dupa cum se vede, pana la urma a esuat.
Un astfel de sistem era necesar pentru ca investitorii in publicitate sa cunoasca exact ce audienta de televiziune cumpara. De asemenea, proiectul ar fi lansat pe piata „o moneda unica”, astfel incat piata publicitatii n-ar mai fi lucrat cu doua unitati (audiente) diferite, furnizate de cele doua companii concurente, AGB si CSOP. Prin desfiintarea JIC, piata s-a intors in urma cu doi ani. Vocatia de „constructori” a romanilor s-a confirmat si in aceasta afacere. Pentru succesul acestui proiect ar fi trebuit „zidita” (in sistem, in piata de publicitate, in JIC?) o „Ana a lui Manole”.