Lipsa calităţii proiectelor anunţate oferă un avantaj competitiv centrelor comerciale deja finalizate şi cu rezultate dovedite, limitând în următoriii ani planurile de expansiune ale marilor retaileri.
Există dezvoltatori care exploatează oportunităţile de pe piaţa locală şi anunţă noi proiecte de centre comerciale sau repun pe piaţă proiecte mai vechi. Printre acestea se regăseşte proiectul Mega Mall (70.000 mp) ce urmează a fi dezvoltat de către grupul austriac Real4You în partea de est a oraşului având termen de finalizare anul 2014.
Cele mai mari şi reprezentative proiecte comerciale ce urmează a fi finalizate în 2011 sunt: Maritimo Shopping Center în Constanţa, Palas în Iaşi, Colosseum Retail Park şi extensia Băneasa Shopping City în Bucureşti.
Potrivit JLL, cererea de spaţii comerciale va creşte încet dar sigur, fiind în special dominată de retailerii internaţionali care activează în mod direct pe piaţă şi mai puţin prin franciză.
Chiriile trec şi ele printr-un proces de stabilizare şi consolidare. Chiriile cele mai mari din centrele comerciale sunt cuprinse între 65-75 euro/mp/lună. Chiriile spaţiilor stradale n-au înregistrat modificări din T2 2010, fiind în continuare cotate între 60-70 euro/mp/lună. Contribuţii financiare, chirii în trepte sau chiar o perioadă iniţială cu plată doar a chiriei procentuale din cifra de afaceri sunt mecanisme care fac parte din procesul de închiriere al unor centre comerciale mai puţin performante şi sunt în general oferite marilor retaileri care au rolul de ancoră atât în centrele comerciale existente dar şi pentru proiectele aflate în construcţie.