«Vedeta rămâne în continuare segmentul IT, cu clasicele posturi de dezvoltator de programe, dar şi cu nou intratele joburi din categoria 3D, urmat îndeaproape de construcţii», ne-a declarat specialistul în recrutare Mihaela Tudorancea.
„Pentru ambele domenii posturile sunt variate, acoperă toată gama de niveluri profesional-decizionale. Deşi vizaţi sunt (şi) românii, locaţia postului nu este neapărat în ţară“, a mai spus Tudorancea. În domeniul IT, cei mai solicitaţi profesionişti sunt developerii şi specialiştii în software suport. Potrivit headhunter-ilor, aceştia primesc salarii peste (sau chiar mult peste) media pe economia naţională, de circa 1.700 de lei. Un începător poate să pornească de la 2.500 de lei pe lună, să ajungă în 3 ani la 1.000-2.000 de euro, iar după această perioadă să câştige şi mai mult. Iar asta în condiţiile în care rămâne în ţară. Mulţi dintre ei lucrează într-o firmă până când îşi mai completează CV-ul, apoi îşi caută loc de muncă în străinătate. IT-ul este un absorbant de forţă de muncă relativ recent intrat pe piaţa românească. Revin însă în atenţie şi segmente care păreau uitate, din acest punct de vedere, cum ar fi construcţiile şi industria grea. Meseriile de sudor şi lăcătuş devin tot mai căutate şi, implicit, mai bănoase. Conducerea unei uzine din Arad s-a plâns, nu demult, că nu reuşeşte să angajeze astfel de muncitori, deşi oferă salarii peste medie, aproximativ 2.700 lei pe lună. Motivul? Tinerii din judeţ preferă să plece în străinătate, unde prestează munci necalificate, dar pentru salarii de peste 1.000 de euro (adică 4.500 de lei). Foarte solicitaţi (dar nu întotdeauna găsiţi) sunt sudorii de precizie, care lucrează în argon. Aceştia pot primi la angajare salarii de 3.000-3.500 lei/lună.
Cine câştigă 10.000 euro pe lună
Posturile de la vârful managementului sunt cele mai râvnite, fiind bine plătite, dar şi greu de obţinut. Cei care le obţin încasează salarii de mii de euro, acestea variind în funcţie de dimensiunea şi performanţele companiei. Un director care îşi face bine treaba ajunge la 10.000 euro pe lună sau chiar mai mult. Cel mai solicitat este marketing managerul, adică omul care practic aduce bani, lărgind aria de acţiune a firmei. Pe locul 2 în top vine poziţia de key account manager – cel care se ocupă de clienţii importanţi. De exemplu, un producător de bunuri de larg consum trebuie să ţină legătura cu marile nume din retail, iar o companie de medicamente, cu lanţurile de farmacii. Specialiştii pentru funcţia de CEO sunt vânaţi în special de firmele cu capital mixt sau proaspăt privatizate, în timp ce băncile au nevoie de branch manageri, pentru filialele nou-înfiinţate sau care trebuie profitabilizate.