Creatorii jocului Fortnite au anunțat miercuri că cifra de jucători înregistrați a ajuns la 350 de milioane de oameni, ceea ce face din creația celor din echipa Epic Games unul din cele mai populare jocuri din ultimii 15 ani.
Echipa Epic Games nu oferă statistici lunare cu numărul de jucători sau totalitatea orelor investite în Fortnite, însă, de data aceasta, au ales să transmită că numărul de persoane care și-au creat un cont pentru a se juca a ajuns la 350 de milioane de oameni.
De asemenea, succesul jocului poate fi observat și în numărul total de ore pe care utilizatorii l-au investit în Fortnite. Conform celor comunicate de creatorii jocului, numai în luna aprilie, au fost investite 3.2 miliarde de ore în creația acestora. Statistica arată că fiecare jucător a investit, în medie, 10 ore pentru a se juca. Nu este de mirare că a ajuns un fenomen internațional având în vedere că este considerat unul din cele mai populare jocuri din ultimii 15 ani.
Epic Games informa în martie 2019 că numărul de jucători înregistrați era de 250 de milioane de oameni. În aproximativ un an, comunitatea a crescut cu 100 de milioane de oameni, ceea ce arată că încă este în creștere după 2 ani și jumătate de când a apărut pe piață.
Formula succesului
Jocul, care acum este considerat un fenomen internațional, a avut începuturi modeste. A fost lansat în anul 2017, moment în care conținea două componente: una contra cost și una gratuită. În acel moment, Fortnite oferea mult mai puțin față de diversitatea colosală pe care o are în ziua de azi. Deoarece Epic Games a ales să mențină jocul un produs viu, numărul de utilizatori noi a continuat să crească de la o lună la alta în timp ce veteranii primeau mereu câte ceva nou de făcut.
În retrospectivă, cele mai importante decizii din formula acestora sunt următoarele:
- În primul rând, gratuitatea. Oricine îl poate descărca și juca complet gratuit oricând dorește.
- De obicei, jocul se schimbă din două în două luni. Astfel, producătorii au evitat stagnarea prin adăugarea constantă de conținut nou.
- Combinarea mai multor elemente deja populare ale industriei a făcut ca Fortnite să fie extrem de accesibil pentru o gamă largă de utilizatori.
- Colaborările cu diferite companii au făcut din Fornite un produs dezirabil și pentru cei care nu erau atrași de acest joc.
- Disponibilitatea pe toate platformele. Jocul poate fi accesat de pe orice platforma (PC, console și chiar și telefoane) iar utilizatorii nu sunt separați în funcție de dispozitivul pe care îl folosesc.
De exemplu, în anumite perioade jucătorii au posibilitatea (contra cost) de a cumpăra pachete care le permit să arate ca personaje din serii mult iubite precum John Wick, Deadpool, Star Wars, X-Men și chiar și The Avengers. Epic nu s-a oprit aici. Colaborările au continuat iar jucătorii au posibilitatea de a căpăta aspectul multor artiști populari precum Marshmello și Travis Scott.
Producția a fost aproape anulată
Un fost producător important al companiei Epic Games a dorit să anuleze producția jocului deoarece acesta nu îi întâlnea standardele de calitate.
Rod Fergusson, directorul de producție din acea perioadă, a spus că „dacă aș fi rămas la Epic, aș fi anulat Fortnite. Proiectul a avut parte de multe provocări. Ca director de producție în acea perioadă, jocul nu ar fi îndeplinit standardele mele de calitate”.
„Când lumea se uită la mine și mă întreabă dacă mă simt prost (că a părăsit compania înainte de succesul stratosferic al jocului), eu le răspund că ei ar trebui să se simtă bine deoarece jocul pe care ei îl iubesc – fenomenul internațional – nu ar fi existat dacă eu rămâneam la Epic”, a adăugat Rod Fergusson într-un interviu pentru Game Informer.
Totuși, fostul producător de la Epic a spus că se bucură pentru succesul companiei chiar dacă el a plecat.