Red Alert 2 - Razbunarea proletarilorPrin anii 90, a iceput sa se faca cunoscuta firma americana Westwood. Cu doi actionari, un computer, multe idei si cu sediul stabilit itr-un garaj, a aparut printre planetare si bujii primul joc "real time", un nou concept care avea sa revolutioneze industria jocurilor pe computer. Totul a iceput cu Comand & Conquer. Atunci, un personaj pe nume Keno, chelios, foarte violent si cu un puternic accent rusesc, decide brusc sa se foloseasca de productia celor de l
Red Alert 2 – Razbunarea proletarilor
Prin anii 90, a iceput sa se faca cunoscuta firma americana Westwood. Cu doi actionari, un computer, multe idei si cu sediul stabilit itr-un garaj, a aparut printre planetare si bujii primul joc „real time”, un nou concept care avea sa revolutioneze industria jocurilor pe computer. Totul a iceput cu Comand & Conquer. Atunci, un personaj pe nume Keno, chelios, foarte violent si cu un puternic accent rusesc, decide brusc sa se foloseasca de productia celor de la Westwood pentru a cuceri lumea. La fel de brusc, gamerii au pus mina pe mouse si s-au hotarit sa faca orice pentru a tine piept invaziei din Est.
Dupa lupte crincene, gamerii aliati impotriva lui Keno au putut vedea i ultimul nivel cum acesta, icoltit, se salva rusinos disparind itr-un elicopter.
Prin 1996, proletarii rosii ticluiesc un plan prin care sperau sa cistige suprematia lumii virtuale. Noul joc, denumit Red Alert, avea sa fie cel mai bine vindut din istoria industriei, pina nu demult. Peste un milion de gameri au cumparat produsul original si, probabil, de vreo cinci, sase ori mai multi au optat pentru piraterii, i dorinta de a tine piept sovieticilor.
Jucatorul putea alege itre a lupta alaturi de trupele sovietice sau ucrainene sau a comanda una dintre armatele aliate din Franta, Anglia sau Germania.
Planul lui Keno si ai sai era de a pune mina pe Einstein si pe tehnologiile dezvoltate de el. Acestia reusesc sa-l rapeasca pe savant si iata deja un motiv serios pentru un itreg razboi mondial i varianta virtuala.
Cum s-au terminat luptele nu se stie cu exactitate, tot ce stim este ca au mai aparut citeva continuari ale lui Red Alert, unele de succes, altele nu. in cele din urma, proletarii lui Keno s-au vazut nevoiti sa se retraga itr-un con de umbra, ifrinti de o alta productie real time, Stracraft, lansata pe piata de catre compania concurenta i industria jocurilor i timp real, Blizzard.
in 1999, Starcraft ajunge si cel mai bine vindut joc al tuturor timpurilor, detronind Red Alert. intre timp, micuta firma americana a devenit Westwood Studios Inc, garajul a fost schimbat cu o cladire cit Pentagonul, iar cei doi asociati au devenit generali peste o adevarata armata de angajati. insa se impunea o noua strategie.
Cum piata era cuprinsa de furia luptelor extraterestre, Westwood decide lansarea pe piata, cu mare itirziere, a unei productii i stilul Red Alert. Noul joc aparut i ultimul an din mileniul trecut, Tiberian Sun, nu poate fi asemuit decit cu un val mic si fara spuma, pe piata dominata i totalitate de luptatori extraterestrii.
insa exact la sfirsitul mileniului, ei mai fac o icercare. De aceasta data, lanseaza Red Alert 2, care se pare ca are efect de tornada printre extraterestii de la Blizzard.
Rusii, care au stat i banca lor i ultimii patru ani, decid sa atace prin surprindere SUA. Se pare ca nimic nu le mai poate sta i cale. Cu 80 de noi unitati de lupta pe uscat, aer sau apa, una mai distructiva decit cealalta, si aruncind bombe nucleare prin orasele americane dupa bunul plac, proletarii sunt decisi sa nu lase suflet i viata printre americani. Anii de experienta i lupta au ajutat trupele sovietice sa se dezvolte astfel icit, acum, fiecare unitate beneficiaza de moduri de atac secundare, asa ca posibilitatile strategice sunt practic nelimitate. Clonatoarele sovietice, masinile timpului, tancurile cu ghidaj prismatic, cititorii de ginduri sunt doar citeva exemple de unitati de lupta existente i noua productie.
Tot ce mai trebuie facut este sa va orientati repede catre una dintre cele noua natiuni implicate i lupta, sa puneti mina pe mouse si sa va etalati talentele de strateg.
Fifa 2001
Poate unul dintre cele mai celebre jocuri i Rominia este simulatorul de fotbal creat de EA Sports. Succesul de care s-a bucurat se datoreaza i mare parte si faptului ca toti gamerii autohtoni au dorit sa testeze talentul lui Hagi si i varianta virtuala.
„Cind am vazut prima data jocul Fifa 1999, am zis ca nu am nevoie de mai mult. Dupa o jumatate de an de meciuri grele si cupe mondiale cistigate la toate categoriile de dificultate, m-am trezit ca baietii de la EA au scos Fifa 2000. L-am cumparat mai mult de curiozitate, sa vad ce e nou. Nu am avut timp sa ma plictisesc, a aparut Fifa 2001 pe care il joc acum si este excelent grafic, iar jucatorii si modul de desfasurare a jocului sunt mult mai aproape de realitate. A