Jocurile Olimpice de vară de la Paris vor debuta în seara zilei de vineri, 26 iulie. Începând cu ora 20:30 (n.red. ora României), cele 206 de delegaţii vor „defila” pe 85 de ambarcaţiuni pe Sena.
Jocurile Olimpice de vară de la Paris vor debuta oficial vineri seara
Delegațiile vor trece pe lângă obiective turistice precum Catedrala Notre-Dame, Luvru sau Muzeul Orsay, pe o distanţă de şase kilometri, de la Pont d’Austerlitz până la Trocadero, lângă Turnul Eiffel.
În total, la vor lua parte 10.500 de sportivi, dintre care 571 din Franţa. Nu se ştie cine va aprinde vasul olimpic. Conform unor relatări, onoarea îi va reveni fostei atlete Marie-Jose Perec, triplă campioană olimpică. Un alt candidat este fostul mare fotbalist Zinedine Zidane.
Peste 400 de dansatori şi 3.000 de artişti vor performa în timpul ceremoniei de deschidere
Peste 400 de dansatori şi 3.000 de artişti vor fi prezenți în timpul ceremoniei de deschidere. Ei vor performa pe bărcile care vor pluti pe Sena, cât şi pe podurile care traversează fluviul.
Există o șansă ca superstarul Celine Dion să cânte în timpul ceremoniei alături de Lady Gaga, potrivit unor surse.
Printre ultimii purtători ai torţei olimpice se va afla şi rapperul american Snoop Dogg.
Circa 326.000 de spectatori vor asista la această ceremonie
Circa 326.000 de spectatori vor asista la această ceremonie. Aceasta este estimată să dureze patru ore. Dintre aceştia, 222.000 au primit bilete gratuite.
104.000 au plătit tichete pentru cheiurile joase. Peste 80 de ecrane uriaşe, plasate strategic, vor permite spectatorilor să se bucure de atmosferă şi să urmărească spectacolul de-a lungul fluviului.
Peste 120 de şefi de state şi guverne au confirmat prezenţa la ceremonie
Peste 120 de şefi de state şi guverne au confirmat prezenţa la ceremonie. Printre aceștia se află cancelarul german Olaf Scholz şi Prima Doamnă a Statelor Unite, Jill Biden. Jocurile vor fi declarate deschise în mod oficial de Emmanuel Macron.
La rândul lui, planul se securitate este unul special. Peste 45.000 de persoane urmează să se ocupe de desfăşurarea lucrurilor în ordine.
Spaţiul aerian pe o arie de 150 de kilometri în jurul Parisului va fi închis vineri seara. Va fi închis și traficul şi numeroase zone de-a lungul Senei.
Parisul găzduieşte Jocurile Olimpice de vară pentru a treia oară, după ediţiile din 1900 şi 1924.
România participă la eveniment cu o delegaţie de 106 sportivi
România participă la Jocurile Olimpice 2024 cu o delegaţie de 106 sportivi. Amintim că atleta Florentina Iuşco a fost suspendată joi pentru dopaj şi exclusă din echipa olimpică.
Delegația va concura la 18 discipline sportive, cu obiectivul de a avea un bilanţ mai bun decât la ediţia precedentă, de la Tokyo, unde România a cucerit patru medalii, una de aur şi trei de argint.
Portdrapelul României la ceremonia de deschidere va fi familia de canotori Cozmiuc, Ionela şi Marius.
Jocurile Olimpice de la Paris se vor desfăşura în intervalul 26 iulie-11 august. Jocurile Paralimpice vor avea loc în perioada 28 august-8 septembrie. În cele 19 zile ale competiţiei olimpice se vor desfăşura 329 de probe sportive.
Un număr de 20.000 de jurnalişti sunt acreditaţi pentru a relata din cele 35 de locaţii dedicate ale competiţiei olimpice. Simultan, 45.000 de voluntari s-au angajat să se implice pentru a sprijini buna desfăşurare a evenimentului.
Sponsorii vor fi cu ochii pe eveniment
Sponsorii sunt cu ochii pe beneficiile pe care eforturile lor le vor aduce dacă evenimentul va avea succes. Potrivit analistului eToro Bogdan Maioreanu, cel mai vechi sponsor este Coca-Cola.
„Relația dintre Coca-Cola și Comitetul Internațional Olimpic a început în 1928. Compania a susținut Jocurile Olimpice din acel an, de la Amsterdam, și de atunci a sprijinit toate edițiile. Visa a încheiat primul parteneriat cu Olimpiada în 1986, Samsung în 1988, P&G în 2010, Toyota în 2015 și Airbnb în 2019.
De fapt, într-un studiu din mai 2024, realizat de Nielsen cu privire la notorietatea globală a asocierii mărcii cu Jocurile Olimpice, Coca-Cola domină cu aproape 55%. Puțin mai mult de 43% dintre consumatorii globali erau conștienți de asocierea Visa cu Jocurile Olimpice. Celelalte mărci erau, în ordine, Samsung, Toyota, Airbnb și P&G”, a explicat analistul eToro.
Brandurile de mai sus încearcă să beneficieze la maximum de asocierea lor cu Jocurile Olimpice, iar aici Coca-Cola pare să fie și ea campioană. Potrivit Nielsen, din ianuarie până în mai 2024, Coca-Cola a cheltuit peste 440 de milioane de dolari pe publicitate, Airbnb 250 de milioane de dolari, iar Visa a cheltuit aproape 29 de milioane de dolari.
Susținerea Coca-Cola pentru Comitetul Internațional Olimpic (CIO) este estimată la un cost anual de aproximativ 93 de milioane de dolari, ceea ce permite Coca-Cola să își promoveze produsele la cel mai mediatizat eveniment sportiv din lume. De asemenea, compania este unul dintre cei doi sponsori oficiali ai ștafetei torței olimpice printr-un acord cu organizatorii olimpiadei Paris 2024, în valoare de aproximativ 18,6 milioane de dolari.
Potrivit studiului Nielsen, o creștere de 1 punct în măsurătorile de capital de brand din top-funnel, cum ar fi conștientizarea și relevanța brandului, determină o creștere de 1% a vânzărilor.