Mai sunt doar 5 luni până la Jocurile Olimpice de iarnă, care vor avea loc la Vancouver în luna februarie a anului viitor. Este trist să constaţi că până şi aici a intrat criza. Sponsorii nu se mai înghesuie să dea bani pentru a-şi vedea numele companiilor pe echipamentele campionilor.
Lumea de afaceri nu mai este interesată să sponsorizeze lumea sportivă, care altădată era o mină de aur pentru promovarea brandurilor. Milioane sau poate chiar miliarde de oameni de pe întreg globul priveau spectacolul J.O., fapt care le permitea companiilor să atingă o plajă extrem de largă de public.
Nume grele precum Bank of America sau General Motors lipsesc de pe lista sponsorilor oficiali a ediţiei din 2010.
Conform cifrelor publicate de Comitetul Olimpic International, se strâng aproximativ 4,5 miliarde de dolari în timpul perioadelor olimpice din contractele cu sponsorii şi din drepturile de televizare. Comitetul întâmpină din ce în ce mai multe dificultăţi în a obţine aceşti bani.
Astfel că instituţia va trebui să facă apel la autorităţile din Vancouver pentru a obţine un ajutor financiar.
Problemele nu se opresc aici. Televiziunile nu se mai înghesuie nici ele să obţină drepturi de transmisie a evenimentului. Explicaţia este una simplă: numărul celor care privesc competiţiile este din ce în ce mai mic pentru că generaţiile care vin din spate nu mai sunt interesate de acest tip de emisiuni.
Cu toate acestea, cei de la Comitetul Olimpic rămân optimişti. Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008 au fost urmărite de 4,7 miliarde de telespectatori, adică 70% din populaţia globului.
Însă conform unor analişti, această cifră nu este spectaculoasă, dat fiind faptul că evenimentul a avut loc în China, ţara cu cel mai mare număr de locuitori. Aceştia sunt de părere că acest nivel va fi imposibil de atins de acum înainte.
SURSA: e24