Un studiu publicat miercuri de compania Nielsen, scoate la iveală că prima dezbatere televizată între preşedintele republican Donald Trump şi rivalul său democrat Joe Biden înaintea apropiatelor alegeri prezidenţiale din SUA a fost urmărită de mai puţini telespectatori decât cea din 2016, desfăşurată între cei doi candidaţi de la acea vreme, Donald Trump şi Hillary Clinton, transmite Reuters, citată de agerpers.
Astfel potrivit sursei citate, aproximativ 73,1 milioane de telespectatori au urmărit, prin intermediul a 16 posturi de televiziune, dezbaterea Trump-Biden desfăşurată marţi noaptea, mult sub cele 84 milioane de telespectatori ai dezbaterii din urmă cu patru ani dintre Trump şi contracandidata sa democrată, fosta primă doamnă Hillary Clinton – o scădere de 13% a numărului celor care au urmărit în direct prima dezbatere TV dintre cei doi candidaţi la Casa Albă.
Aceste date îi includ pe cei care au urmărit dezbaterea la televizor acasă sau în alte locuri, precum baruri şi restaurante. În schimb, datele nu redau amploarea deplină a vizionării online, a cărei popularitate a sporit în detrimentul audienţelor televiziunii tradiţionale.
Nici 20 de milioane de telespectatori
Totodată, potrivit sursei citate se pare că dintre posturile de televiziune care au transmis dezbaterea Trump-Biden, canalul Fox News a atras cea mai mare audienţă, 17,8 milioane de telespectatori. Dezbaterea de marţi noaptea, prima dintre cele trei evenimente de acest fel înaintea alegerilor prezidenţiale americane din 3 noiembrie, a fost moderată de jurnalistul Chris Wallace, de la postul Fox News.
În timpul celor 90 de minute marcate de atacuri la persoană şi mai ales de întreruperi repetate din partea lui Donald Trump, disputa dintre cei doi candidaţi s-a purtat pe teme precum reacţia autorităţilor americane la criza COVID-19, sistemul de sănătate din SUA şi economia.
În același timp, dezbaterea a fost transmisă live pe Twitter, YouTube şi alte platforme digitale.