Fostul președinte al diviziei europene a Ford, artizanul preluării uzinei din Craiova de către gigantul american, John Fleming, susține că primirea distincției AutoBest pentru B-Max și a premiului „International Engine of the Year” pentru propulsorul EcoBoost de 1 litru demonstrează că produsele de la Craiova sunt apreciate pentru calitatea lor în toată Europa.
Prezent la festivitatea de decernare a premiilor „AutoBest 2013”, varianta din Europa Centrală și de Est a „Car of the Year”, fostul șef al Ford Europa, actual vicepreședinte al companiei care are în subordine unitățile de producție, a preferat să nu dea răspunsuri directe în privința viitorului uzinei de la Craiova din cauza volatilității pieței auto. Aflat la Atena în fața unui grup restrâns de jurnaliști români, John Fleming a menționat că de pe linia de asamblare a uzinei din România au ieșit anul trecut „circa 30.000 de masini B-Max, dar fabrica are capacitatea de a produce mult mai mult. Din păcate producția depinde de condițiile de pe piață. Știm cu toții că vânzările din Europa trec printr-o perioadă grea în acest moment. De fapt, toate piețele sunt în scădere și acest lucru se reflectă în producția generală. Așa că nu vă voi da o cifră de producție pentru 2013, pentru că orice aș spune s-ar putea să nu fie real. Suntem capabili și suntem pregătiți să facem față oricăror creșteri pe care piața le-ar putea genera, chiar unele semnificative”.
Nesigur în privința producției de vehicule care, deși în vara anului trecut era estimată la circa 60.000 de unități a ajuns la doar 30.591 de mașini dintre care 30.540 au fost exportate, Fleming a fost la fel de vag în exprimare și în legătură cu viitoarele produse ale uzinei. „Nu suntem pregătiți să vorbim despre un al doilea vehicul”, a răspuns oficialul Ford la întrebarea adresată de Capital dacă a fost luată vreo decizie în privința asamblării unui nou model la Craiova, alături de B-Max. În privința celui de-al doilea propulsor care va fi produs la uzina de motoare este de așteptat ca acesta să intre în producție „ la sfârșitul primului trimestru al acestui an. Chiar dacă piața europeană este încă în criză, pe alte piețe din lume se simte o ușoară revenire, iar motorul produs la Craiova poate fi folosit de uzinele noastre de pe întreg globul. Este posibil ca propulsoarele de la Craiova să fie utilizate în Rusia, sau în alte state europene, în India sau chiar China. Depinde de ce avem nevoie în fiecare dintre aceste zone.”