Johnson Controls a dezvoltat un sistem de scaune inovator pentru la fel de inovatorul Ford B-MAX, care este deopotrivă sportiv şi elegant, a spus Beda Bolzenius, preşedinte Johnson Controls Automotive Experience.
Caroseria modelului Ford B-MAX nu este prevăzută cu stâlpi B (la mijloc), facilitând pătrunderea şi ieşirea din vehicul, şi a fost necesară o soluţie specială pentru montarea centurilor de siguranţă. Johnson Controls a dezvoltat scaunele din faţă ale modelului minivan cu monturi încorporate pentru centura de siguranţă, fără a compromite siguranţa. Până acum, astfel de scaune, denumite scaune cu centură încorporată, erau întâlnite în special la maşinile sport coupé şi decapotabile.
Scaunul pasagerului din modelul minivan oferă o caracteristică suplimentară unică: poate fi pliat la orizontală, iar bancheta din spate poate fi divizată. Astfel, este creat un spaţiu de transport adiţional, iar încărcarea articolelor lungi este mai uşoară.
Johnson Controls furnizează scaunele fie din material textil, fie parţial din piele, cu un design bicolor. În plus, clienţii pot selecta o versiune premium realizată integral din piele.
Johnson Controls a dezvoltat şi produce, de asemenea, structurile metalice pentru scaunele din faţă şi din spate. Şinele de scaune marca CRH a companiei Johnson Controls oferă o caracteristică unică în segmentul minivan: un dispozitiv de blocare cu angrenare permanentă. Acesta permite ca scaunele din faţă să fie blocate în poziţie după ce sunt reglate cu cel puţin un element de blocare pe şină. Tehnologia, care anterior putea fi întâlnită numai la segmentele de vehicule superioare, sporeşte siguranţa pasagerului.
În ianuarie 2012, compania a deschis în Craiova o fabrică de scaune special pentru a deservi fabrica Ford din apropiere, unde este produs modelul B-MAX.
Johnson Controls fabrică componentele de scaune ale modelului minivan tot în România – componentele metalice sunt realizate în fosta fabrică C. Rob. Hammerstein din Jimbolia; componentele de spumă pentru pernele scaunelor sunt produse în fosta fabrică Spumotim din Timişoara, iar husele de scaune sunt realizate la Piteşti.
Sursa: Agerpres