Gigantul din industria farmaceutica Johnson & Johnson, care foloseste o cruce rosie ca parte componenta a siglei sale pentru produsele medicale, a dat in judecata…Crucea Rosie Americana. Compania cere organizatiei de binefacere sa renunte la simbolul care se apropie periculos de mult de cel al J&J, pentru produsele scoase la vanzare.

Johnson & Johnson a inceput sa foloseasca simbolul unei cruci rosii pe produsele sale medicale (truse de prim-ajutor, pansamente, substante dezinfectante, etc.) inca din 1887, la sase ani de la formarea Crucii Rosii Americane. La vremea aceea, cele doua entitati nu intrau in concurenta directa, fiind vorba de o companie privata si o organizatie de binefacere, non-profit. Din momentul in care Red Cross s-a angajat in activitati comerciale, Johnson&Johnson a simtit ca interesele ii sunt lezate, intrucat exista produse similare pe piata, cu sigle asemanatoare, care nu au nicio legatura intre ele.

 

J&J a detinut dreptul exclusiv de folosire a siglei unei cruci rosii timp de 100 de ani. Presedintele Red Cross America a declarat ca este de-a dreptul „obscen” ca o companie cu venituri de mai multe miliarde de dolari sa se planga ca este „furata” de o organizatie de binefacere.

 

Sursa: msnbc