Gigantul bancar american JP Morgan Chase a acționat în justiție clienții care se presupune că au profitat de o eroare, retrăgând ilegal mii de dolari de la bancomatele sale.
„Efectul infinit al banilor”
„Efectul infinit al banilor”, așa cum a devenit cunoscut pe TikTok, a permis clienților băncii să-și scrie un cec cu multe zero-uri, să-l depună și apoi să retragă fondurile, informează BBC News.
Două persoane fizice și două companii se confruntă cu procese în instanțe din Houston, Miami și Los Angeles.
Banca le cere să returneze banii cu dobândă, să plătească taxele de descoperire de cont aferente și să acopere cheltuielile legale, precum și alte costuri suportate de bancă.
„JP Morgan Chase își asumă în mod serios responsabilitatea de a combate frauda și acordă prioritate protecției firmei și a clienților săi pentru a face sistemul bancar mai sigur”, afirmă banca în documentele depuse în instanță.
”Implicarea într-o fraudă bancară este o crimă”
„O parte din această responsabilitate înseamnă a trage oamenii la răspundere atunci când comit fraude împotriva băncii noastre și a clienților ei. Altfel spus, implicarea într-o fraudă bancară este o crimă”, subliniază banca.
Într-unul din cazurile ajunse pe masa instanței se arată cum, pe 29 august, un bărbat mascat a depus un cec în contul său bancar de la Chase, în valoare de 335.000 USD.
Apoi, inculpatul a început să retragă banii. Cecul a fost în cele din urmă returnat, fiind contrafăcut, iar pârâtul, conform documentelor depuse în instanță, datora băncii peste 290.000 de dolari.
Banca investighează mii de posibile incidente de fraudă cu cecuri
Suma de bani sustrasă de inculpați în cele patru procese a totalizat peste 660.000 de dolari, potrivit avocaților bpncii JP Morgan Chase.
Băncile din SUA permit de obicei clienților să retragă doar o mică parte din valoarea unui cec, înainte de a fi prezentat la compensare.
Luna trecută, Wall Street Journal dezvăluia că JP Morgan Chase a descoperit frauda după ce mai multe videoclipuri care avertizau oamenii asupra erorilor au devenit virale pe rețelele de socializare.
WSJ adăuga că banca investighează mii de posibile incidente de fraudă cu cecuri
Majoritatea cazurilor aflate pe rolul instanței sunt pentru sume mult mai mici, potrivit unor surse din interiorul băncii, care au vorbit, sub protecția anonimatului, și despre o anchetă internă în curs de derulare.
În fiecare caz, JPMorgan spune că echipa sa de securitate a contactat presupusul fraudator, dar nu a fost rambursată suma obținută din cecurile false, încălcând acordul de depozit pe care clienții îl semnează când își deschid un cont la bancă.