România are 10 milioane de internauţi, însă dintre aceştia doar două milioane comandă online, ceea ce înseamnă 10% din populaţie. Vânzările online din România sunt estimate la un miliard de euro. Spre comparaţie în Cehia, care, are 10,5 milioane de locuitori, dar 8,4 milioane de utilizatori de internet, piaţa este estimată la 1,7 miliarde de euro.
PayU a demarat o campanie susţinută de DPD și Cargus prin care vrea să crească încrederea cumpărătorului în mediul online și să elimine barierele legate de cumpărarea online prin îmbunătățirea experienței de cumpărare.
“Obiectivul final al celor implicați este creșterea pieței, de la 2.000.000 de cumpărători online, până la 4.000.000 în anul următor. Pe 9 și 10 iunie invităm toți utilizatorii de Internet din România să-și facă cumpărăturile online. Din fața calculatorului sau de pe mobil, ei au posibilitatea de a cumpăra, cu câteva clickuri și în cele mai sigure condiții, o varietate de produse: electronice, haine și bijuterii, produse de supermarket, cărți, jucării, aparate foto, flori, decorațiuni interioare sau bilete la concerte. În plus, pentru a crește încrederea în comerțul online românesc, în perioada 9-10 iunie, magazinele online intenționează să ofere o serie de beneficii, printre care livrarea gratuită a produselor, indiferent de valoarea totală a comenzii. Mai mult, cumpărătorii au la dispoziție multiple modalități de a plăti pentru produsele achiziționate”, a declarat Daniel Nicolescu, reprezentant Pay U.
Printre magazinele online implicate în campanie se numără comercianți ca Elefant.ro, BestKids, Carrefour, Domo, F64, Fashion Days, Floria, Flori de Lux, Libris, Miniprix, MyTicket, Orange, PC Garage, Romtelecom, Studio Moderna. Detalii suplimentare despre desfășurarea campaniei se pot găsi pe site-ul dedicat www.e-romaneste.ro. Această campanie este inițiată de PayU și sustinută de DPD și Cargus.
Piaţa de comert online din România s-a ridicat la finalul anului trecut la circa 1 miliard de euro. Estimarea de creştere pentru 2014 este de 30-35%.