Este unul dintre cei mai de succes manageri ai industriei mondiale de telecomunicaţii şi nu se vede lucrând altundeva decât în telecom: Julien Ducarroz, CCO Orange România.
La vârsta de 26 de ani, Julien Ducarroz s-a alăturat grupului France Telecom, ocupând poziţia de international operations manager. După numai trei ani, acesta este numit responsabil de implementarea managementului performanţei în şase ţări ale grupului, iar din 2009 este chief commercial officer business to consumer în cadrul Orange România. Rezultatele obţinute din această ultimă poziţie i-au determinat pe britanicii care editează revista Global Telecom Business să îl includă în topul „40 under 40“ – cei mai de succes 40 de tineri manageri ai industriei mondiale de telecomunicaţii. Potrivit publicaţiei, Ducarroz a fost inclus în top datorită contribuţiei semnificative la succesul comercial al Orange România şi impactului pozitiv avut asupra dezvoltării filialelor grupului din regiune.
Ducarroz mărturiseşte că a învăţat multe de la Yves Gauthier şi Thiery Millet, care sunt mentorii săi. Cei doi au ocupat, în trecut, aceeaşi poziţie pe care o ocupă în prezent Ducarroz, cea de chief commercial officer (n.r. director comercial) la Orange România. „Pe Yves Gauthier, care a fost CCO la Orange România la începutul anilor 2000, l-am cunoscut în Olanda. Am lucrat o perioadă împreună la Orange Olanda, după care el a mers în Tunisia, iar eu am venit în România“, declară Ducarroz. În ceea ce îl priveşte pe Thiery Millet, care a fost CCO Orange între 2005 şi 2009, când a fost promovat CEO, Ducarroz spune că l-a cunoscut când a venit în România. „Thiery Millet a fost cel care a crezut în mine, iar în prezent suntem buni prieteni“, mărturiseşte oficialul Orange.
Ce înseamnă a fi un bun manager
În opinia lui Ducarroz, un manager bun este acela care face ceea ce spune. „În lumea corporate, un bun manager este acela care inspiră oamenii şi îi motivează să facă mai mult decât este necesar pentru a îndeplini obiectivele. Cum faci asta? Este foarte important să fii un exemplu pentru restul oamenilor. Este imposibil să fii un bun manager dacă nu faci ceea ce spui. Oamenii care vor să te urmeze nu vor şti dacă vor trebui să asculte ceea ce spui sau ceea ce faci. Sună foarte simplu, dar sunt multe exemple de manageri care au eşuat din cauza acestui lucru“, explică Ducarroz.
Din poziţia sa, el coordonează 1.400 de angajaţi şi, deşi consideră că are o relaţie deschisă cu aceştia, la urechile sale a ajuns faptul că este un manager dur, dar în sensul pozitiv. „Eu am aşteptări mari, nu sunt dur în sensul autoritar, nu umilesc angajaţii, însă nu îmi place când oamenii vin la mine cu jumătate de soluţie“, declară Ducarroz.
Întrebat ce înseamnă să lucrezi pentru compania care este lider pe piaţa locală de telefonie mobilă, Ducarroz a răspuns „să fii numărul unu îţi aduce o anumită satisfacţie, însă trebuie întotdeauna să fii vigilent. Când eşti pe locul doi ştii cât mai ai pentru a ajunge lider, dar, când eşti pe primul loc, nu ştii dacă trebuie să mergi mai repede sau nu“.
În ceea ce priveşte afacerile, directorul comercial Orange consideră că 2012 a fost un an bun pentru companie. „Ne-am îmbunătăţit poziţia în piaţă. Am investit masiv în reţea. Suntem singurii care oferim serviciul HD Voice. Am reorganizat magazinele pentru a fi orientate mai mult către digital, site-ul a fost de asemenea redesenat. Brandul este foarte apreciat“, explică Ducarroz. Legat de vânzări, oficialul Orange estimeză că acestea vor fi similare celor de anul trecut. Despre anul viitor, spune că va fi important din punctul de vedere al deciziei privind tarifele de interconectare şi al tehnologiei 4G.
„Tarifele de interconectare vor condiţiona investiţiile viitoare. În funcţie de ce se hotărăşte, investiţia noastră va fi mai mare sau mai mică“, spune Ducarroz.
Cine e Julien Ducarroz
- Julien s-a alăturat grupului France Telecom în 2001 ca International operations manager.
– În 2004 a obţinut poziţia de value based marketing manager, fiind responsabil de implementarea managementului performanţei în şase ţări ale grupului.
– La începutul anului 2007, Julien a fost numit în poziţia de head of strategic marketing şi apoi head of mobile marketing la Orange Olanda. Înainte de numirea sa în funcţia de chief commercial officer business to consumer în cadrul Orange România (în 2009), Julien a ocupat poziţia de strategy director în companie.