MasterCard Incorporated achiziţionează de la Travelex operaţiunile CPM (Card Program Management) pentru cardurile prepaid, cu o plată cash de 290 milioane de lire sterline (458 milioane de dolari), plus un earn-out de 35 milioane de lire (55 milioane de dolari), în cazul în care anumite obiective de performanţă sunt îndeplinite. Tranzacţia se va finaliza în prima jumătate a anului 2011.
MasterCard achiziţionează operaţiunile Travelex ce vizează managementul cardurilor preplătite de călătorie şi livrarea lor către partenerii de afaceri din întreaga lume. Printre aceştia se numără instituţii financiare, retaileri, agenţii de turism sau case de schimb valutar.
În plus, aceste operaţiuni vizează gestionarea cheltuielilor transfrontaliere cu salarizarea, a cheltuielilor cu diurnele, precum şi managementul cheltuielilor de business pe cardurile prepaid pentru organizaţii. MasterCard nu are în plan să emită carduri direct, ca urmare a acestei tranzacţii.
Acordul vine ca urmare a unui parteneriat de lungă durată între MasterCard şi Travelex. În 2009, cele două companii şi-au dezvoltat relaţia, stabilind să convertească majoritatea programelor de carduri Travelex sub marca MasterCard şi să implementeze procesarea de tranzacţii prepaid prin Soluţiile Integrate de Procesare MasterCard. MasterCard IPS furnizează instituţiilor financiare soluţii măsurabile, accesibile, sigure şi flexibile de procesare pentru cardurile de debit şi prepaid.
Peter Jackson, CEO al Travelex, comentează: „Vânzarea operaţiunilor CPM pentru cardurile prepaid ne permite să accelerăm planurile de investiţii, în special pe pieţele în dezvoltare, de exemplu Asia şi America de Sud şi pe canalele de comerţ online, aflate în creştere. MasterCard este un partener important al Travelex şi suntem foarte bucuroşi să le oferim în continuare clienţilor noştri avantajele cardurilor Travelex Cash Passport. Tranzacţia urmează unui an în care am continuat să ne extindem şi să furnizăm servicii performante.”
MasterCard se aşteaptă ca tranzacţia să aibă un impact de 0,04 dolari asupra profitului per acţiune, ca urmare a amortizării şi a costurilor speciale de integrare şi de tranzacţionare. Pentru 2012, MasterCard se aşteaptă ca tranzacţia să aibă un impact neutru, iar din 2013 unul pozitiv.
Pe piaţa cardurilor, segmentul prepaid înregistrează una dintre cele mai rapide creşteri. Conform unui studiu comandat de MasterCard şi realizat de Boston Consulting Group, acesta va avea un volum global de 840 miliarde dolari în 2017, cu o rată anuală de creştere de 22%. Studiul estimează că, în aceeaşi perioadă, piaţa cardurilor prepaid deschise (open-loop) va avea o rată anuală de creştere de 31%.