Peste jumătate dintre site-urile de comerţ de produse electronice din Europa induc în eroare clienţii atât în ceea ce priveşte preţurile cât şi condiţiile de retur.

Potrivit unui raport întocmit de Comisia Europeană, 55% dintre cei 369 de retaileri online de electronice din Europa au probleme în ceea ce priveşte legislaţia privind protecţia consumatorilor.

Investigaţia arată că 66% dintre site-urile de comerţ electro au indus în eroare consumatorii cu privire la drepturile consumatorilor, precum condiţiile de retur. În acelaşi timp, 45% dintre retailerii online au erori de informare privind preţurile afişate pe site. De asemenea, 33% dintre site-uri nu prezintă toate detaliile necesare privind furnizorii.

Cele 369 de site-uri analizate de Comisia Europeană comercializează şase din cele mai populare game de produse electronice: camere digitale, telefoane mobile, playere de muzică portabile, DVD-playere, piese pentru computere şi console de jocuri video.

Investigaţia a cuprins 200 din cele mai importante site-uri din 26 de state din Uniunea Europeană, inclusiv Norvegia şi Islanda şi peste 100 reclamate pentru nereguli.

„Am verificat acest sector deoarece numărul mare de plângeri a arătat că avem o problemă în acest sens. Avem mult de lucru în următoarele luni pentru a curăţa sectorul de vânzări online de electronice”, a declarat Meglena Kuneva, comisarul european pentru Protecţia Consumatorului.

Oficialul CE a mai spus că  autorităţile naţionale de control vor solicita comercianţilor să corecteze greşelile existente.