Peste 46% dintre utilizatorii din Europa, care îşi gestionează finanțele prin intermediul internetului, sunt siguri că banca lor îi va compensa în cazul în care le sunt furaţi bani din conturile online. Această încredere în rândul clienților poate avea un impact negativ asupra activității organizațiilor financiare, care pot suferi atât daune materiale, cât și reputaționale în cazul în care au loc furturi pe internet.
Datele Kaspersky Security Network arată că produsele Kaspersky Lab au protejat în 2013 1,9 milioane de utilizatori împotriva fişierelor malware create pentru a fura bani online. Numărul de amenințări cibernetice financiare este în continuă creștere. Potrivit statisticilor Kaspersky Lab, fiecare a patra pagină de phishing imită site-ul unei bănci legitime, al unui magazin on-line sau pe cel al unor servicii de plată. Aceste pagini false sunt folosite pentru a convinge utilizatorii să îşi divulge informaţiile bancare. Între timp, autorii de malware continuă să creeze noi programe malware capabile să acceseze conturile online și noi modalități de a eluda instrumentele de securitate ale băncilor.
Nu este o surpriză faptul că infractorii cibernetici preferă să atace computerele utilizatorilor, mai degrabă decât infrastructurile IT protejate ale băncilor, fiind mult mai ușor de furat date de pe un dispozitiv proprietate privată. În același timp, utilizatorii ignoră de multe ori riscurile și neglijează măsurile de securitate de bază atunci când utilizează servicii financiare online, cum ar fi cele de online banking. Institutul internaţional de cercetare B2B a constatat că 21% dintre respondenţi nu verifică autenticitatea site-urilor pe care îşi înregistrează informațiile confidențiale, iar 34% dintre utilizatori nu iau nici un fel de măsuri pentru a preveni interceptarea datelor lor atunci când se conectează la rețele publice Wi-Fi.
Această abordare apatică în ceea ce priveşte securitatea personală on-line este legată, printre altele, de convingerea că băncile le vor rambursa clienților banii în caz de furt, în urma unui atac cibernetic. 46% dintre respondenții din Europa cred că banca va plăti înapoi banii furați de infractorii cibernetici, iar 57% dintre aceştia sunt încrezători că banca lor a luat deja toate măsurile de securitate necesare.
Furtul din conturile clienților are implicații pentru activitatea organizațiilor financiare – în afară de costurile financiare, acesta afectează, de asemenea, reputația companiei și loialitatea clienților. Companiile folosesc diverse metode pentru a-şi proteja clienții de fraudele cibernetice, însă practica arată că protecția tranzacțiilor online pe scară largă poate fi furnizată numai de soluţiile dedicate, dezvoltate pentru a gestiona natura specifică a amenințărilor financiare online. Aceste soluții pot reduce numărul de incidente care duc la compensaţiile oferite clienților.
După evaluarea cerințelor pieței și utilizarea experienței vaste în protejarea utilizatorilor împotriva atacurilor cibernetice, Kaspersky Lab a creat platforma Kaspersky Fraud Prevention pentru organizațiile financiare și de e-commerce. De asemenea, soluția este adaptată celor mai noi tendințe de pe piața financiară, cum ar fi utilizarea tabletelor şi smartphone-urilor pentru efectuarea de plăți online. Soluţia Kaspersky Fraud Prevention poate fi folosită atât pentru sistemele Windows și Mac, cât și pentru platformele mobile Android și iOS.