Ceilalți sunt fie seniori, care caută circuite cu autocarul în Europa sau pelerinaje, fie turiști care vin, efectiv, doar pentru a compara prețurile. Ediția din acest an a târgului, desfășurată la Romexpo, va începe joi și se va încheia duminică pe 19 februarie.
Cei mai mulți dintre turiștii care ajung la târgurile de profil organizate în perioada de primăvară sunt cei care vânează cele mai mari reduceri Early Booking pentru sezonul de vară (perioada de călătorie mai – septembrie). Dintre acestea, se disting prin numărul ridicat persoanele care călătoresc împreună cu familia și cu copiii și care depind de vacanța de vară a acestora din urmă. Acestea sunt, de regulă, persoane cu venituri medii.
„Din experiența ultimilor ani am constatat că cei care obișnuiesc să viziteze târgurile de turism sunt mari amatori de oferte speciale și chilipiruri, încercând să cumpere, cu această ocazie, vacanțe reduse cu până la 50%”, explică Marius Pandel, CEO Christian Tour. Potrivit acestuia, deloc de neglijat este și segmentul turiștilor seniori care ajung la târgurile de turism pentru a putea studia cu atenție întreaga ofertă de produse turistice dedicate lor (circuite culturale, programe Senior Voyage sau pelerinaje). Aceștia participă la târgurile de turism tocmai pentru a beneficia de cele mai mari reduceri și, din acest motiv, sunt cei mai riguroși turisti, cei care “deschid" târgul în prima zi, înainte chiar de ora oficială a deschiderii.
Cele mai râvnite destinații în cadrul târgului de turism sunt locațiile iubite de turiștii români în ultimii ani, destinaţii turistice din Grecia, Turcia, Spania sau Bulgaria. „Ca o noutate a acestui început de an, observăm o creștere a apetitului românilor pentru destinații din Spania (Mallorca, Tenerife, Gran Canaria sau Costa Brava), corelată desigur cu trendul european în materie de vacanțe. Spania devenind în 2016 cea mai vizitată destinație de vacanță din lume”, completează Marius Pandel.
Târgurile de turism se organizează anual în mai multe oraşe din România (Timişoara, Cluj Napoca, Braşov, Iaşi, etc.), de regulă în perioada de primăvară şi de toamnă. În cadrul acestor târguri, se reunesc laolaltă touroperatori şi furnizori de diverse produse turistice (hoteluri, asiguratori, organizatori de evenimente sau tabere, etc.) care îşi expun cele mai bune produse turistice pentru sezonul următor. Perioada organizării acestor târguri coicide, de regulă, cu perioada reducerilor maxime pentru sezonul estival, perioada în care cei mai mulţi dintre români îşi planifică cea mai importantă vacanţă din an.