Producătorul de plăci ceramice Kai Group, deţinut de fondul de investiţii Advent International, estimează un rulaj de circa 3,6 mil. euro pe segmentul de piaţă mediu-lux, respectiv 30% din cifra ce afaceri prognozată pentru acest an, după ce a inclus în portofoliul o nouă gamă de produse proprii denumite Proges Ceramica.
„Lansarea unei mărci proprii este următoarea etapă în atingerea obiectivului nostru pe piaţa locală, acela de a deveni liderul pieţei, cu o cotă de piaţă de 20 – 25% până în 2012”, a declarat Cătălin Rotaru, country manager Kai România.
Extinderea portofoliului de produse ale companiei au necesitat investiţii de un milion de euro. Kai România a înregistrat anul trecut afaceri de opt milioane de euro la nivel local, după primul an de activitate, şi a anunţat la începutul acestui an că se aşteaptă la o majorare cu 50% a vânzărilor în 2010.
Produsele premium ferite de criză
“Intrarea noastră pe segmentul mediu-lux este justificată de faptul că piaţa produselor premium a fost mai puţin afectată de criză în 2009, iar ponderea valorică de 10-15% a acestui segment a rămas constantă”, a menţionat Rotaru.
Noua gamă de produse va fi disponibilă în reţele de magazine specializate, care permit amenajări şi spaţii de comercializare generoase, la preţuri cuprinse între 10 şi 20 euro/mp.
Kai Group este deţinut din 2007, în proporţie de 70%, de fondul american de investiţii Advent International. Centrele de producţie, din Bulgaria, sunt situate la 140 kilometri de Bucureşti, în localităţile Isperih şi Shumen, iar principala piaţa internaţională de desfacere este Marea Britanie. Principalul competitor al companiei în România este grupul austriac Lasselsberger.