Cel mai mult resimte situația fostul ministru al Muncii, care nu a prevăzut o astfel de situație. Acesta este supărată că a renunțat la funcția pe care o deținea și a devenit din ce în ce mai nemulțumită de ceea ce se întâmplă în partid. Presiunea își spune cuvântul. Și pe asta mizează și Klaus Iohannis. Cu cât întârzie mai mult numirile, cu atât crează mai mare zarvă în interiorul PSD, mai ales că toți își doresc să prindă câte un post important. Iar haosul duce mereu la dezbinare și slăbirea puterii. Iar electoratul de pe margine, observă și ia notițe.
De câte ori va respinge președintele miniștrii? De câte ori va dori. Acest joc îi oferă posibilitatea și să atragă atenția asupra derapajelor PSD, care se concentrează pe schimbări legislative care provoacă mult haos în zona de business.
Fostul judecător CCR, Augustin Zegrean a explicat pentru MEDIAFAX, că, potrivit dispozițiilor CCR, președintele poate să refuze o numire ori de câte ori consideră că propunerea nu întrunește condițiile legale.
”Amândouă propunerile sunt prima dată făcute, pentru că nu au mai fost făcute pentru aceste posturi, deoarece nu erau vacante. Suntem la prima propunere, atât pentru postul de la Ministerul Transporturilor, cât și pentru cel de la Dezvoltare Regională, chiar dacă Lia Olguța Vasilescu a mai fost propusă, inițial, pentru Transporturi. Dar este altă propunere, este altceva. CCR spune că președintele poate să refuze o numire ori de câte ori consideră că propunerea nu întrunește condițiile legale. În Legea de organizare a Guvernului scrie cine poate fi ministru și cine nu, dar tot în decizia CCR se preia o altă formulare care spune că șeful statului poate să refuze și că nu se poate veni, nici într-un caz, cu aceeași propunere. În decizia CCR din 2008 se spune clar că nu se poate veni cu aceeași propunere dacă a fost respinsă o dată, pentru același minister. Președintele este în cadrul dispozițiilor constituționale, nu i se poate reproșa nimic pentru aceste refuzuri”, a spus Zegrean.
Acesta a subliniat că la DNA s-a venit cu aceeași propunere pentru funcția de șef al instituției, fiind în afara oricărei logici ”să faci o propunere, să fie respinsă și să revii cu aceeași propunere”.
”Nu se poate acest lucru. Ei spun că deciziile CCR trebuie respectate și că le respectă, dar am impresia că le respectă numai când le convine, când sunt în favoarea lor. Un om care nu se califică pentru postul de minuistru o dată, cum să vii cu același om? Ei spun că au 500.000 de membri, păi nu mai găsesc un alt membru pe care să îl propună?”, a mai spus fostul judecător al CCR.
În ceea ce privește anunțul șefului statului că va prezenta, ulterior, motivarea deciziilor de respingere a propunerilor pentru cele două ministere, Augustin Zegrean a explicat că nu este nicio lege care să stipuleze când trebuie să fie dată motivarea.
”Nu scrie în lege. În alte legi se scrie că, de exemplu, ÎCCJ trebuia să facă tragerea la sorți și 5 ani nu a făcut-o. Dacă scrie nu se face, darmite când nu scrie? Nu este nicio dispoziție legală care să spună în ce termen președintele trebuie să își motiveze refuzul. Sigur, este explicabil acest decalaj, pentru că i s-a reproșat președintelui că nu se grăbește cu numirile, dar azi șeful statului nu a mai stat să motiveze în scris. El are o motivare, doar că nu este scrisă, dar le-a dat verbal răsunsul ca ei să poată pregăti pe altcineva pentru aceste posturi. Nu cred că o vor face, vor insista pentru aceste posturi cu aceeași oameni și vor merge, din nou, la CCR. O vom lua, din nou, de la capăt”, a mai spus Zegrean.