Oficialii Kandia Dulce  şi Supreme Chocolat confirmă tranzacţia, dar se abţin să comenteze “detaliile“. ”Tranzacţia este în prezent notificată Consiliului Concurenţei şi se află în analiza acestora. Vom reveni cu mai multe informaţii de îndată ce această tranzacţie va fi aprobată de către autorităţile de concurenţă”, se arată într-o declaraţie comuna dată de Mihuţ Crăciun, directorul general al Kandia Dulce şi Jihad Jabra, director general şi coproprietar al Supreme Chocolat.
Ce ecou are în industrie tranzacţia ? Practic, îşi unesc portofoliile şi cotele de piaţă nr. 2 din piaţa de ciocolată, Kandia Dulce (producătorul ROM, Kandia, Măgura, Sugus şi Silvana) şi nr. 3, Supreme Chocolat (producătorul mărcilor Primola, Novatini şi Anidor).
Astfel, cota de piaţă a Kandia creşte de la 10% la aproape 20%, prin preluarea Supreme Chocolat, de unde le suflă în ceafă celor de la Kraft, care au o cotă de piaţă de 24%. Valoarea estimată a pieţei româneşti a ciocolatei este de circa 240 de milioane de euro, conform AC Nielsen.
După aprobarea tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei, în volum, Kandia (23%) va depăşi Kraft  (21%).
Kandia a încheiat 2010 cu un profit de 400.000 de euro, la o cifră de afaceri de puţin peste  31 mil. euro, în timp ce Supreme Chocolat a avut profit de 480.000 euro, la o cifră de afaceri de apropae 22 mil. euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor Publice.
Istoria Kandia Dulce e una plină de tranzacţii. În 2003, fondul de investiții Rivta Gmbh a vândut societatea Kandia către compania Excelent din București, controlată de un vehicul de investiții al grupului Julius Meinl. Valoarea tranzacției a fost de 5,3 milioane euro. Cinci ani mai târziu, Julius Meinl a vândut Kandia-Excelent către Cadbury, pentru suma de 100 milioane euro. În urma acestei tranzacții Kandia-Excelent a devenit Cadbury România.
Anul trecut însă, Cadbury a fost achiziționată de către Kraft, compania la care Warren Buffett e acţionar cu 9% şi care era deja prezentă pe piața românească. Cum Kraft Foods ar fi ajuns la o cotă de 60-70% pe segmentul tabletelor de ciocolată din România dacă ar fi păstrat operaţiunile locale ale Cadbury (Kandia-Excelent), ceea ce i-ar fi adus o poziţie dominantă pe această piaţă, fosta KandiaExcelent, cumpărată în 2007 de Cadbury, trebuia fie vândută, fie închisă. Asta a fost condiţia pe care Comisia Europeană a pus‑o cumpărătorului pentru a da undă verde tranzacţiei. Ca urmare, în iulie 2010, Julius Meinl – prin intermediul fondului de investiţii Oryxa Capital – a plătit mai puțin de 20 de milioane de euro pentru a redeveni proprietarul Kandia. Din octombrie 2010, compania a revenit la vechea denumire – Kandia Dulce.