Kaspersky lansat noua versiune de Small Office Security, suita de securitate dedicată companiilor mici. Soluţia este simplu de configurat şi oferă protecţie optimă infrastructurii interne şi datelor, având un impact minim asupra resurselor de sistem.
Kaspersky Small Office Security 2 include multi-premiatele tehnologii antivirus produse de Kaspersky Lab. Scanner-ul antivirus, analiza euristică, sistemul de control al aplicaţiilor şi mediul izolat de lucru „sandbox”, pentru lansarea programelor suspecte, ajută la detectarea şi blocarea atât a malware-ului cunoscut, cât şi a celui necunoscut. Suita de securitate protejează serverele şi staţiile de lucru ce rulează sisteme de operare Microsoft Windows.
„Am creat acest produs special pentru a răspunde nevoilor de securitate ale companiilor mici, majoritatea neavând un specialist IT dedicat”, spune Eugene Kaspersky, CEO şi co-fondator Kaspersky Lab. „Kaspersky Lab Small Office Security 2 asigură protecţie completă reţelei informatice interne, foloseşte resurse minime de sistem şi necesită foarte puţin timp pentru administrare. Aşadar, vorbim despre o suită nouă care îţi oferă protecţie avansată, fără a-ţi cere să fii expert IT”, completează acesta.
Pe lângă funcţiile de protecţie împotriva malware-ului şi atacurilor cibernetice, Kaspersky Small Office Security 2 încorporează un set de capabilităţi, precum realizarea copiilor de rezervă pentru date (backup), criptarea informaţiilor, managementul parolelor şi administrarea centralizată, necesară pentru îmbunătăţirea nivelului de securitate şi a managementului sistemului.
Funcţiile flexibile de backup, integrate pentru prima dată în produs, previn scurgerea de informaţii financiare, de date despre clienţi şi alte înregistrări importante, în cazul unor erori umane sau de sistem. Realizarea de copii de rezervă poate fi programată după un anumit orar, suportă stocarea unui număr predefinit de versiuni ale fişierelor – oferind şi posibilitatea salvării datelor pe orice computer sau dispozitiv de stocare din reţea – şi securizează accesul prin intermediul unei parole. Orice fişier care a fost pierdut sau modificat în mod eronat poate fi recuperat din backup cu numai câteva click-uri de mouse.
Scurgerea sau pierderea de informaţii reprezintă la momentul actual o problemă serioasă pentru companiile mici, de aceea Kaspersky Small Office Security 2 include şi un sistem eficient pentru criptarea datelor. Acum toate informaţiile confidenţiale ale companiei pot fi criptate folosind un algoritm puternic ce oferă protecţie eficientă. Angajaţii pot crea foldere individuale criptate şi protejate cu parolă, în care îşi pot stoca diferite tipuri de informaţii. Astfel de foldere pot fi transferate în siguranţă folosind un stick USB sau prin intermediul e-mail-ului, pentru a fi apoi deschise, după introducerea parolei, pe orice computer care are instalat Kaspersky Small Office Security 2.
Modulul pentru managementul parolelor (Password Manager) din Kaspersky Small Office Security 2 include funcţia Safe Notes, care protejează informaţiile secrete, precum coduri PIN, stocându-le alături de informaţiile de autentificare, într-o bază de date cu parolă. Password Manager ajută utilizatorii să creeze parole puternice pe care le salvează într-o bază de date criptată şi le inserează automat în câmpurile de autentificare din formularele online.
Cu ajutorul Kaspersky Small Office Security 2, întreaga infrastructură a companiei poate fi administrată de la un singur PC din reţea. Folosind consola de administrare, utilizatorul poate verifica foarte uşor starea fiecărui computer şi poate rezolva de la distanţă majoritatea problemelor detectate. De asemenea, consola permite şi monitorizarea reţelei Wi-Fi de la orice staţie de lucru din reţea, oferind recomandări referitoare la cum pot fi reparate eventualele vulnerabilităţi, pentru a nu compromite nivelul de securitate al reţelei. În plus, managementul licenţierii, iniţerea backup-ului şi scanarea antivirus a unuia sau mai multor computere pot fi realizate fără ca administratorul să se ridice de la birou.
Politica de utilizare a paginilor web (Web-Use Policy) oferă posibilitatea utilizatorului să blocheze accesul la site-uri nedorite, să prevină descărcarea anumitor tipuri de fişiere şi să controleze gradul de utilizare a Internetului în companie. Această funcţie limitează accesul angajaţilor la programe de mesagerie instant şi reţele sociale, precum Facebook, MySpace sau Twitter, reducând astfel riscul scurgerii de informaţii. Nu în ultimul rând, acest modul permite utilizatorului să creeze „liste negre” (black lists) ce conţin cuvinte-cheie asociate informaţiilor confidenţiale şi să blocheze transferul lor, dacă traficul de date conţine acele cuvinte-cheie. Web-Use Policy poate monitoriza activitatea web a angajatului şi genera rapoarte personalizate.