Peste o treime dintre datele pierdute de către companii reprezintă informaţii despre clienţi, relevă un studiu B2B International, citat de Kasperky Lab.
Potrivit cercetării, informaţiile clienţilor, precum şi datele financiare ale companiei, sunt cel mai frecvent pierdute de firme (36%), în tip pe locul secund se află informaţiile despre angajaţi, care sunt pierdute în 31% din cazuri.
Specialiştii IT sunt de părere că motivele acestor scurgeri de informaţii pot fi atât externe, cât şi interne. Astfel, 35% dintre aceştia au confirmat că firmele la care lucrează s-au confruntat cu pierderea datelor din cauza unei infecţii malware, cele mai des întâlnite cauze fiind atacurile prin intermediul e-mailului (21%) şi acţiunile de phishing (17%).
În ceea ce priveşte ameninţările interne, pierderea informaţiilor importante este cel mai adesea cauzată de vulnerabilităţile softwareurilor (25%) utilizate de către companie, pe care infractorii cibernetici le exploatează pentru a infecta computerele atacate.
Studiul B2B International arată că majoritatea pierderilor de informaţii au avut loc de pe dispozitivele mobile (23%).
În cercetarea realizată în parteneriat cu Kaspersky Lab au fost intervievaţi peste 3.300 de specialişti IT din 22 de ţări, iar repondenţii au reprezentat companii de toate dimensiunile: mici, mijlocii şi corporaţii.
Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial.
Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari.
Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume.