Kaspersky Lab: Atacurile de tip DDoS afectează relaţia unei companii cu clienţii săi

Atacurile de tip DDoS (Distributed Denial of Service) au consecinţe care depăşesc cu mult implicaţiile financiare, acestea afectând relaţia unei companii cu clienţii săi, conform unui studiu realizat de Kaspersky Lab şi B2B International.

Studiul, care a vizat peste 5.000 de companii, a arătat că, în cazul a 37% dintre acestea, un atac DDoS le-a afectat reputaţia, zdruncinând serios încrederea clienţilor. Pierderea clienţilor a fost, de asemenea, văzută drept una dintre consecinţele cele mai grave ale unui atac DDoS (39%). Alte temeri se referă la costurile presupuse de combaterea efectelor unui atac (28%) sau pierderea de bani şi clienţi din cauza întârzierilor (26%). 

Cercetarea a arătat, de asemenea, că peste jumătate dintre cei chestionaţi au pierdut informaţii (57%) sau acces la informaţii critice pentru companie (56%), ca urmare a unui atac DDoS, în timp ce 42% au spus că le-a afectat activitatea de comerţ. 

În plus, în urma studiului au fost evidenţiate efecte ale acestui tip de ameninţare cibernetică, pe diferite paliere ale companiei. De exemplu, o treime dintre companii (33%) au afirmat că atacul DDoS le-a afectat scoring-ul pentru credite, iar 35% au relatat creşteri ale primelor de asigurare, din acest motiv. 

"Atacurile DDoS sunt printre cele mai răspândite forme de infracţionalitate cibernetică în prezent. Atacatorii plănuiesc, deseori, lovitura astfel încât să aibă efecte cât mai serioase din punct de vedere financiar. Cercetarea noastră arată că, având în vedere că este o formă vizibilă de atac, companiile sunt preocupate cel mai mult de impactul asupra lor şi de credibilitatea în rândul clienţilor. Un atac DDoS asupra resurselor online ale unei companii ar putea cauza pierderi între 53.000 şi 417.000 de dolari, în funcţie de dimensiunea companiei. Dar efectul asupra încrederii este cel mai mare pericol. Companiile trebuie să-şi construiască strategii împotriva atacurilor DDoS înainte de a fi prea târziu', a declarat Evgeny Vigovsky, head of Kaspersky DDoS Protection. 

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky Lab, precum şi 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele.

AGERPRES