O serie de atacatori cibernetici urmăresc armata israeliană de la graniţe de conflict, prin infectarea telefoanelor soldaţilor cu spyware, conform unui studiu de caz publicat, joi, de Kaspersky Lab pe blogul Securelist.
La investigarea acestui caz şi-au adus contribuţia, printre alţii, şi experţii Kaspersky Lab, prin sprijinirea departamentului IFD (Israel Defence Forces).
În urma investigaţiilor efectuate a rezultat o serie de concluzii, una dintre acestea fiind că atacatorii cibernetici urmăresc armata israeliană de la graniţe de conflict, prin infectarea telefoanelor soldaţilor cu spyware.
Totodată, până în prezent, 100 de soldaţi ai IFD, cu diferite grade, mulţi dintre ei fiind staţionaţi în zone sensibile, cum este Fâşia Gaza, au fost victimele unui atac spyware care vizează dispozitivele cu Android, dezvăluind locul unde este amplasată unitatea lor, precum şi alte informaţii de importantă strategică despre echipamente sau instrumente militare.
'Programul spyware, răspândit cu ajutorul unor tehnici de social engineering prin intermediul unor canale de comunicare că Facebook Messenger, preia controlul asupra funcţiilor video şi audio ale telefoanelor, precum şi asupra celor de SMS sau localizare. Campania a început în iulie 2016 şi este încă activă. Majoritatea victimelor au fost convinse să dezvăluie informaţii confidenţiale şi să dea click pe link-uri infectate, că urmare a unor mesaje cu un conţinut sexual, trimise de persoane care pretindeau că provin din ţări ca Germania, Canada şi Elveţia', se menţionează în comunicatul Kaspersky Lab.
Cercetătorii Kaspersky Lab au contribuit la analizarea acestor atacuri, inclusiv privind instrumentele şi tehnicile folosite, iar probele arată că operaţiunea reprezintă un atac cu ţintă precisă care se află încă în stadiu incipient şi care urmăreşte să obţină informaţii despre mişcările şi distribuţia trupelor terestre IDF, ca şi despre tacticile şi echipamentele folosite.
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, ce are în portofoliu, la ora actuală, peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii-client.
AGERPRES