Kaspersky Lab va furniza servicii de investigare și de răspuns la incidente pentru utilizatorii poliței de asigurare împotriva riscurilor cibernetice, de la Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) din Germania, Austria și Elveția.
Într-o situație de criză cibernetică, companiile pot să beneficieze de experiența Kaspersky Lab, care să le ajute să limiteze pierderile cauzate de incidentele de securitate, prin accesarea rapidă a serviciilor Next-Gen și inițierea unei investigații profesioniste asupra incidentului. Fiind unul dintre partenerii selectați de către AGCS pentru investigarea incidentelor, serviciile Kaspersky Lab vor fi disponibile în Germania, Austria și Elveția.
În raportul ”Allianz Risk Barometer 2017″, incidentele de securitate cibernetică ocupă locul trei printre riscurile la adresa companiilor din toată lumea. Rezultatele studiului realizat de Kaspersky Lab au arătat că marile corporații trebuie să cheltuiască, în medie, 861.000 de dolari pentru a-și reveni în urma unui incident cibernetic, pe când costul mediu pentru întreprinderile medii ajunge la 86.500 de dolari.
Răspunsul la incidente: investigarea infracțiunilor digitale și analiza malware
„Allianz Cyber Protect Premium”, polița de asigurare cibernetică AGCS pentru companii, nu acoperă doar pierderea financiară cauzată de întreruperea activității, recuperarea datelor sau creanțele de răspundere civilă, ci și costurile pentru serviciile de investigare a incidentelor IT.
Serviciile Kaspersky Lab de investigare a incidentelor digitale vor contribui la rezolvarea problemelor iminente de securitate și la limitarea pierderilor, precum și la analiza malware-ului și a cauzelor tehnice. Analiza furnizează o imagine globală despre atacator, tehnologiile pe care acesta le folosește, durata atacurilor, țintele operațiunii și consecințele sale. În calitate de partener al AGCS în domeniul investigării incidentelor IT, Kaspersky Lab poate apoi să recomande și să implementeze strategii de apărare și redresare, precum și măsuri de prevenție a incidentelor de securitate din cadrul companiilor afectate.
Kaspersky Lab poate, de asemenea, să păstreze dovezi pentru eventualitatea folosirii lor de către organizațiile de aplicare a legii. Pe lângă furnizarea serviciilor tehnice, AGCS cooperează cu alți parteneri din domeniilor serviciilor pentru a acorda sprijin victimelor atacurilor cibernetice atât în ceea ce privește comunicarea strategică, cât și, prin intermediul avocaților specializați, privind procedurile de confidențialitate a datelor. Polițele de asigurare AGCS acoperă atacurile cu țintă precisă, dar și atacurile cibernetice la scară largă.
Asigurarea împotriva riscurilor cibernetice, parte din conceptul de securitate
”Fiind parte dintr-o strategie de securitate generală, polițele de asigurare împotriva riscurilor cibernetice devin din ce în ce mai importante. Cu cei douăzeci de ani de experiență în domeniul informațiilor despre amenințările de acest tip, compania Kaspersky Lab poate să recunoască atacurile cibernetice din timp și să reacționeze în mod corespunzător”, spune Holger Suhl, General Manager DACH pentru Kaspersky Lab.
”Suntem bucuroși să ne extindem grupul de parteneri în domeniul investigării incidentelor IT, incluzând Kaspersky Lab”, adaugă Martin Zschech, Head of Financial Lines, AGCS Central & Eastern Europe. “Astfel, putem să livrăm clienților polițe de asigurarea împotriva riscurilor cibernetice, cu asistență din partea unui lider în domeniul securității cibernetice, în cazul unei crize cibernetice. Pentru orice companie afectată, este foarte important ca amploarea și cauza incidentului cibernetic să fie detectate rapid pentru a proteja clientul și a îi permite să își reia activitatea cât mai curând posibil.”