Criza a coincis cu o serie de oportunităţi pentru Kaufland. Când consumul a mers frânat, retailerul german de tip discount a călcat accelerația şi, din 2011, este pe primul loc în topul retailerilor din România, cu vânzări per magazin de peste 18 mil. euro.
Kaufland, care a ajuns la o reţea de 91 de hipermarketuri cu politică de discount pe piaţa locală, a realizat în 2013 afaceri de1,65 miliarde de euro, în creştere cu peste 85 % comparativ cu 2009, potrivt datelor de la Ministerul Finanţelor. Astfel, vânzările medii ale fiecărui magazin din reţea s-au ridicat, anul trecut, la circa 18,3 mil. euro.
Magazinele retailerul, parte a grupului german Schwarz alături de Lidl, au în rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 și 5.500 mp. Compania a inaugurat anul trecut cinci magazine.
Kaufland rămâne lider pe piaţa comerţului alimentar, la mare distanţă de principalii săi competitori, Auchan şi Carrefour. În 2013, marii comercianţi de produse alimentare şi non-food au deschis peste 270 de noi unităţi şi cam tot atâtea inaugurări sunt planificate şi pentru 2014, în special pe suprafeţe mici
După preluarea celor 20 de hipermarketuri real-, de la grupul german Metro, Auchan a trecut pe locul doi în topul comercianților din România, după Kaufland şi înaintea Carrefour. Iată evoluţia afacerilor primilor 10 mari retaileri în 2013:
Retailer CA (mil. euro) Profit net (mil. euro) Nr. mediu angajaţi Reţea
Kaufland 1.651 75,2 12.589 91
Auchan 1.040 -89,5 11.000 31
Carrefour 975,4 32,8 6.703 155
Metro Cash&Carry* 977 15,2 5.603 32
Selgros 702 12,2 4026 19
Lidl ** 700 NA 3.800 175
Mega Image 532 12,5 6.107 314
Penny Market/XXL 498 0,126 3.028 157
cora 406 5,5 3.972 12
Profi 331 6,1 4.440 232
*estimare cifra de afaceri pentru 2013, potrivit datelor din piaţă; profit înregistrat în 2012
**conform datelor din piaţă
Sursa: Companiile, Ministerul de Finanţe