Kaufland lansează în parteneriat cu Renovatio prima rețea publică de stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice din România, a anunțat joi compania. Rețeaua de stații va fi disponibilă tuturor utilizatorilor de vehicule electrice, fie ele 100% electrice sau hibride plug-in, gratuit și non-stop, pe axa Arad – Constanța, în parcările a nouă magazine Kaufland România și pe autostrada A2.
Kaufland România a achiziționat, cu această ocazie, o flotă de 18 mașini nepoluante (zero emisii), 100% electrice. O parte din acestea vor fi donate ONG-urilor partenere, iar o parte vor fi folosite de către angajații Kaufland în deplasările zilnice în interes de serviciu, contribuind la reducerea nivelului de poluare într-un oraș deja sufocat de noxe și poluare fonică. Primele ONG-uri care beneficiază începând de astăzi de un mod ecologic de transport sunt Hospice Casa Speranței, Habitat for Humanity și Let's Do It, Romania!.
Noile stații de încărcare rapidă a vehiculelor electrice vor fi amplasate în parcările magazinelor Kaufland din orașele Arad, Timișoara, Deva, Sebeș, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Pitești, București și Constanța, precum și pe autostrada A2. Primul punct de încărcare din această rețea, instalat în parcarea magazinului Kaufland de pe strada Barbu Văcărescu din Capitală, este deja funcțional și deschis publicului.
Cel mai important beneficiu pentru utilizatorii de vehicule electrice este posibilitatea de încărcare în regim Fast Charge (0-80% din capacitatea bateriei în mai puțin de 1h). Stația deservește toate tipurile de vehicule 100% electrice și hibride plug-in, atât pentru standardele de încărcare rapidă (CHAdeMO și CCS) la o putere de 20kWh, cât și pentru încărcare în curent alternativ (type 2) la o putere de 22kWh.
Piața mașinilor electrice este în creștere: în 2015, românii au achiziționat 495 de autoturisme noi hibride sau electrice 100%, dublu față de numărul vehiculelor de acest tip vândute în 2014, iar în primele două luni ale acestui an, au fost înmatriculate 74 de automobile noi hibride și electrice, cu 90% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.