Kaufland își consolidează poziția în topul companiilor din România după cifra de afaceri și rămâne unul dintre cei mai mari angajatori privați, potrivit studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2021, realizat de compania KPMG.
Eforturile Kaufland România de a rămâne destinația preferată de cumpărături ale românilor i-au adus companiei o creștere a cifrei de afaceri până la 2,88 miliarde euro (martie 2021 – februarie 2022).
Impactul Kaufland în economia românească
În anul financiar 2021, Kaufland a avut o contribuție totală de 2 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută) în economia locală, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din PIB-ul României.
Locuri de muncă noi
Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu peste 15.700 de angajați. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2021 salariul net minim la Kaufland depășind cu 58% salariul net minim la nivel național.
Compania generează prin activitatea sa peste 73.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 1,3% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 4 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.
Investiții în România
Anul trecut, Kaufland a investit în România 203 milioane euro, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe, și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 210 milioane euro, prin taxe și impozite.
Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 68 de cenți merg către furnizori locali
Kaufland susține parteneriatele cu producători locali. Astfel, în 2021, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori din România. Kaufland derulează programe de sprijin pentru aceștia, iar anul trecut, 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,1 miliarde de euro. Totodată, 68 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.
„Deși ultimii ani au fost atipici, noi am continuat să inovăm. Am rămas conectați la nevoile clienților, colegilor și partenerilor și ne-am străduit să răspundem întotdeauna cu cele mai eficiente soluții. Cred că evaluarea anuală este un exercițiu bun, care ne ajută să ne îmbunătățim atât operațional, cât și la nivel de implicare și sprijin în dezvoltarea economiei locale.
Vom continua să investim în România și vom rămâne un partener responsabil și de încredere. Obiectivul nostru este să atingem pragul de 200 de magazine până în 2025”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.
8,3 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate
Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 8,3 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale.
Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.
Cea mai sustenabilă companie din România, 4 ani consecutiv
Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate.
Astfel, în 2021, pentru al patrulea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii la nivel național, titlu acordat de CST Index.