Planul şefului Kenvelo este să deschidă10 magazine cu brandul american până la Paşte, pentru ca la sfârşitul lui 2013 reţeaua TimeOut să numere 20 de magazine. Primele două magazine sub acest brand au fost deschise în Afi Palace Cotroceni şi galeria Orhideea, urmând ca al treilea să fie deschis în cadrul Fashion House Outlet, până la sfărşitul acestui an. Phillipe Besadoux (foto) estimează încasări de circa 4.000 de euro pe metru pătrat.
Care sunt însă veniturile aşteptate de la TimeOut? „Vreau să vând de 4.000 de euro pe metru pătrat”, spune Phillipe Besadoux. „Nu suntem franciză, suntem parteneri cu TimeOut California (acţionarii Kenvelo deţin o participaţie în cadrul TimeOut – n.red”, lămureşte el natura colaborării cu brandul american.
Phillipe Besadoux este în continuare convins că piaţa românească e încă departe de a-şi fi epuizat apetitul pentru nume sonore din fashion. Explicația lui? „Româniilor le place moda, le place să se îmbrace bine. Căutăm să aducem branduri care lipsesc “, justifică managerul general al Kenvelo România interesul companiei de a avea marca TimeOut în portofoliu.
Pe de altă parte, recunoştea tot el într-o discuţie cu Capital, „avem şi capitalul şi know-how-ul necesare pentru a face astfel de investiţii“. Filosofia de business a francezului care a preluat conducerea Kenvelo la sfârşitul lui 2008 nu este de extindere agresivă pe banii altora – de altfel, un joc în care s-au prins, în anii boomului economic, majoritatea retailerilor de fashion -, ci „ne întindem exact cât ne permitem. Raportul cost-eficienţă trebuie să ne mulţumească“, spune Besadoux, explicând că finanţarea a venit mereu de la acţionari, plus „un mic CAPEX (Capital Expenditure – fonduri utilizate de companie pentru investiţii – n.red.)“.
Mai departe, „vrem să aducem în România şi un brand de pantofi”, dezvăluie Phillipe Besadoux, fără să spună despre ce brand este vorba pe motiv că „negocierile nu au fost finalizate”.
După extinderea agresivă din ultimul an, Grupul a ajuns să opereze o reţea de 73 de magazine, cu brandurile Lee Cooper (17), Tom Tailor (6), Kenvelo (48) şi TimeOut (2).
Cifra de afaceri a Kenvelo România în 2012 a fost de circa 20 mil euro, în scădere comparativ cu anul- reper 2008, când a atins 41,6 mil. euro.
Compania a intrat pe piaţa românească în 2001. Istoria Kenvelo Group, deţinut de oamenii de afaceri Piofrancesco Borghetti şi Nilesh Sajnani, începe în 1989, în Cehia.
Valoarea estimată a pieței locale de modă – îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini – este de circa un miliard de euro. Cele mai mari reţele de magayine sunt deţinute de H&M, Inditex, proprietarul Zara, C&A, New Yorker şi Solmar Grup (Mango).