Cel mai nou raport al ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association) arată că vânzările Kia în Europa au crescut la 364.924 unități, corespunzător unei majorări anuale cu 8.1%.
Cota de piață Kia pentru Europa a crescut de asemenea la 3.0% față de valoarea de 2.9% înregistrată în primele nouă luni ale anului 2016. Din iulie până în septembrie, Kia a vândut 113.452 autovehicule în Europa, marcând un nou record de vânzări al brandului pentru trimestrul 3 (o creștere de +5.0% față de trimestrul 3 al anului 2016).
Michael Cole, Chief Operating Officer al Kia Motors Europe, a precizat: „Kia a dezvoltat o gama de modele noi în acest an, fiecare dintre ele contribuind major la creșterea noastră. Îndeosebi, vânzările autovehiculelor electrice Kia au crescut de aproape patru ori, în timp ce autovehiculele hibride și electrice au reprezentat, mai mult ca niciodată, o proporție mai mare în totalul vânzărilor. În curând vom lansa noul sedan sport Stinger și crossover-ul compact Stonic, care vor contribui la creșterea volumului vânzărilor și a percepției consumatorilor asupra brandului Kia.”
Comparativ cu cele 7.868 de unități vândute în primele nouă luni ale anului 2016, vânzările autovehiculelor electrice și hibrid-electrice Kia au crescut la 30.244 unități în 2017. Cu o creștere de patru ori în totalul vânzărilor, autovehiculele electrice constituie zona de creștere cea mai mare a Kia în Europa.
Noul crossover hibrid Niro a fost vândut în 24.677 unități până acum în acest an (incluzând versiunea nou-lansată plug-in-hibrid) ceea ce îl urcă pe locul cinci al celor mai bine vândute modele în Europa (după Picanto, Rio, Sportage și modelele gamei cee’d).
Două noi modele compacte – noul Rio și noul Picanto – au fost lansate, de asemenea, la începutul anului, vânzările fiecăruia fiind mai mari decât cele ale predecesorilor săi. Astfel, vânzările noului Rio au crescut cu 11.8% față de anul trecut până la 58.931 unități în 2017, iar vânzările noului Picanto au crescut cu 16.7% față de anul trecut atingând 49.739 unități vândute în 2017.
Vânzările modelului Optima au crescut de asemenea, beneficiind de ajutorul noului sistem de propulsie și al stilului caroseriei Sportswagon, ce includ puternica versiune GT și versiunea Plug-in-Hibrid. Anul acesta, modelul Optima a fost vândut în 13.205 unități, mai mult de dublu față de numărul unităților vândute în aceeași perioadă a anului 2016.