Retailerul francez Kiabi şi-a făcut intrarea pe piaţa de fashion din România prin inaugurarea primului magazin în cadrul centrului comercial Grand Arena din Capitală, unde mizează pe vânzări de 3 milioane de euro în primul an de funcţionare. Locaţia este deschisă publicului din 30 septembrie 2009. Aceasta are o suprafaţă 1.700 mp, din care 1.500 reprezintă suprafaţă de vânzare. Kiabi a investit în prima locaţie de pe piaţa locală aproximativ 680.000 de euro, potrivit ofi
Retailerul francez Kiabi şi-a făcut intrarea pe piaţa de fashion din România prin inaugurarea primului magazin în cadrul centrului comercial Grand Arena din Capitală, unde mizează pe vânzări de 3 milioane de euro în primul an de funcţionare.
Locaţia este deschisă publicului din 30 septembrie 2009. Aceasta are o suprafaţă 1.700 mp, din care 1.500 reprezintă suprafaţă de vânzare.
Kiabi a investit în prima locaţie de pe piaţa locală aproximativ 680.000 de euro, potrivit oficialilor companiei. „Investiţia a fost de aproximativ 400 de euro pe metrul pătrat”, a declarat, pentru capital.ro, Alain Simar, General Manager Kiabi România.
30 de magazine în 5 ani
Acesta a menţionat că planurile pentru piaţa din România vizează extinderea în acest an cu încă două locaţii, în cadrul centrelor comerciale Militari Shopping Center şi în Iris Shopping Center din cartierul Titan. „Şi pentru aceste locaţii investiţia va fi similară. La fel şi suprafaţa”, a subliniat Simar.
Directorul Kiabi estimează, de asemenea, că reţeaua va ajunge la 30 de puncte de lucru în următorii 5 ani.
În ceea ce priveşte extinderea în ţară, Ceorge Cojocariu, directorul unităţii din mallul Grand Arena, a declarat că primele oraşe vizate sunt Constanţa şi Braşov.
Clientul român va lăsa 20 de euro în magazinul Kiabi
Pentru primul an de operare pe piaţa locală, Cojocariu mizează pe o cifră de afaceri aferentă primul magazin, de aproximativ 3 milioane de euro.
Cojocariu a declarat de asemenea că un client va lăsa în medie în magazinele Kiabi din România, între 15 şi 20 de euro (60 – 80 de lei). „Valoarea bonului de la casă va fi mai mică decât în Franţa, unde puterea de cumpărare este mai mare chiar şi pe timp de criză. Acolo clienţii cumpără o singură dată de 30 -35 de euro”, a subliniat Cojocariu.
Criza, oportunitate pentru Kiabi
În ceea ce priveşte piaţa de retail fashion din România, Alain Simar afirmă că aceasta este una atipică şi nu se poate compara cu Franţa, unde Kiabi deţine mai mult de 200 de magazine. „Cred totuşi că magazinele noastre vor fi un adevărat succes datorită preţurilor şi a locaţiilor”, a subliniat Simar.
Acesta a mai declarat că situaţia economică actuală nu a fost un impediment pentru lansarea pe piaţa autohtonă. „Pot spune chiar că mult mediatizata criză financiară ne ajută, preţurile Kiabi fiind extrem de accesibile. Mai mult chiar, clienţii magazinelor cu preţuri mai piperate şi-au restrâns cheltuielile şi au migrat către produse mai puţin scumpe”, a subliniat Simar.
Reprezentantul Kiabi România a afirmat chiar că această criză nu este, în mare parte, un produs mediatic. „Nu spun că nu e criză dar sigur nu este atât de adâncă pe cât credem. Cert este că atât în Franţa, cât şi în România, clienţii continuă să cheltuie”, a spus acesta.
C&A şi Takko, principalii concurenţi
Lui Alain Simar nu îi este frică nici de concurenţă şi afirmă că aceasta este benefică. „Cu cât concurenţa este mai mare cu atât ne consolidăm mai mult poziţia pe piaţă şi ne fidelizăm clienţii”, a declarat oficialul Kiabi.
Potrivit acestuia, principalii concurenţi sunt C&A, abia intrat pe piaţa locală în luna martie a acestui an, dar şi Takko sau Reserved.
20 de joburi noi într-o locaţie
Pentru primul magazin din România Kiabi a angajat 20 de consilieri de vânzări şi trei manageri. În următorii cinic ani reţeaua de magazine va crea în total 500 de locuri de muncă. În prezent, Kiabi are la nivel de grup 7.750 de angajaţi, reprezentând 53 de naţionalităţi.
Conceptul cu care Kiabi a revoluţionat lumea modei în anii ’70 a fost acela de a oferi tuturor ceea ce îşi doresc, la un preţ accesibil, promisiune ce a funcţionat, căci Kiabi dispune de o bază extrem de bine structurată în domeniul textil şi al distribuţiei. Mai exact, Kiabi are proprii designeri şi propriile colecţii special create.
În lume, Kiabi număra 278 de magazine (proprii sau în franciză), cu o suprafaţă medie de 1.300 mp, totalizând 271.000 mp în 2008, adică o creştere de 52% în ultimii patru ani. În 2008, Kiabi a atins o cifră de afaceri de 904,4 milioane euro, în creştere cu 14% faţă de 2007. Pentru anul 2009, Kiabi a atins luna aceasta pragul de 1 miliard d euro cifră de afaceri. După o expansiune puternică în Franţa, Spania, Italia şi intrarea pe piaţa din Rusia, Kiabi continuă dezvoltarea companiei prin deschiderea de noi puncte de vânzare în Franţa, precum şi în Europa de Sud-Est. De asemenea, din 2011, Kiabi va lansa şi magazinul online.