Klaus Iohannis a semnat decretul. Președintele țării a luat o decizie de ultim moment. A eliberat-o din funcție imediat. Despre cine este vorba și ce alte decrete a mai semnat șeful statului?
Klaus Iohannis a semnat decretul! A eliberat-o din funcție. Decizie de ultimă oră
Președintele Klaus Iohannis a semnat joi dimineață două decrete. Potrivit informațiilor transmise de Administrația Prezidențială, șeful statului a eliberat din funcție un judecător din cadrul Tribunalului Olt. Este vorba despre Marinela Georgescu.
”Decret privind eliberarea din funcția de judecător la Tribunalul Olt a doamnei Marinela Georgescu – pensionare, la data de 18 martie 2021”, informează Administrația Prezidențială.
Totodată, șeful statului a mai semnat și alte două decrete. Este vorba despre legea privind activitatea consulară, dar și legea privind aprobarea cotizației anuale a României la bugetul Centrului European de Excelență pentru Combaterea Amenințărilor Hibride de la Helsinki.
”Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat joi, 18 martie 2021, următoarele decrete:
Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 4/2020 privind aprobarea cotizației anuale a României la bugetul Centrului European de Excelență pentru Combaterea Amenințărilor Hibride de la Helsinki – European Center of Excellence for Countering Hybrid Threats – Hybrid CoE, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea plății cotizațiilor la organizațiile internaționale interguvernamentale la care România este parte (PL-x 116/24.03.2020);
Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară (PL-x 455/27.07.2020); mai precizează Administrația Prezidențială.
Klaus Iohannis a semnat decretul
Mai exact, potrivit sursei citate, legea nr. 62/2019, prevede că activitatea consulară va fi evaluată de Ministerul Afacerilor Externe inclusiv pe baza sugestiilor primite din partea cetăţenilor.
Totodată, actul normativ semnat de șeful statului, modifică articolul 16 din Legea 62/2019 privind activitatea consulară în sensul extinderii procesului de digitalizare şi a îmbunătăţirii calităţii serviciilor efectuate în reţeaua consulară, prin oferirea posibilităţii de utilizare sistematică a unor mijloace informatice ce vor permite colectarea de informaţii despre experienţa avută, nivelului de satisfacţie şi sugestiile de îmbunătăţiri venite de la cetăţeni. Acest sistem de feed-back va putea fi folosit în evaluarea calitativă şi cantitativă a serviciilor consulare.
În ceea ce privește prevederile legii, acesta precizează că „activitatea consulară este coordonată metodologic şi evaluată în baza unui set unitar de criterii, cantitative şi calitative, inclusiv pe baza sugestiilor primite din partea cetăţenilor (…), de către departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Afacerilor Externe”.
„Obiectivele, criteriile, modalitatea de analiză a sugestiilor cetăţenilor şi procedura de evaluare se stabilesc prin ordin al ministrului Afacerilor Externe”, mai prevede legea.
În același timp, actul normativ mai stipulează că, în cadrul activităţii consulare, Ministerul Afacerilor Externe, misiunile diplomatice şi oficiile consulare de carieră utilizează, pe lângă alte sisteme informatice, componente ale platformei unice Sistemul informatic integrat consular ECons şi sistemul informatic pentru managementul integrat al serviciilor pentru cetăţeni, prin care sunt procesate cererile de servicii consulare, se înregistrează cetăţenii români aflaţi în străinătate, se procesează şi centralizează evaluările, sugestiile şi propunerile venite de la cetăţeni, se poartă corespondenţa interinstituţională şi se ţine evidenţa cazurilor de asistenţă şi protecţie consulară.
Sursa foto: INQUAM Photos