Este de origine germană, protestant şi un taciturn. La 16 noiembrie, el a reuşit totuşi să câştige preşedinţia României, ţară ortodoxă în proporţie de 87% şi unde locuitorii, adevăraţi latini, adoră să sporovăiască. Klaus Iohannis, primar al Sibiului, bijuterie a regiunii Transilvania situată în centrul României, a câştigat alegerile prezidenţiale cu aproape 55% din sufragii – notează publicaţia franceză.
 
De la victoria sa, el a devenit un fel de star al Facebook în Europa. Cu peste 1,2 milioane de "like"-uri adunate într-o săptămână pe pagina sa, el i-a depăşit pe Angela Merkel, care trebuie să mulţumească cu 900.000, pe François Hollande, care înregistrează în jur de 500.000, şi pe premierul britanic, care abia depăşeşte 400.000.
 
"Este o strategie de bun-simţ. Nu am încercat să înfrumuseţăm personajul. În materie de share pe Facebook, ne-a descurcat mai bine decât Obama", a declarat Vlad Tăuşance, un tânăr de 35 de ani care a răspuns de campania lui Iohannis pe Internet.
 
''Victoria lui Klaus Iohannis dovedeşte o mutaţie profundă în maniera de abordare a unei campanii electorale, în România ca şi în alte ţări. De asemenea, este semnul că generaţia tânără a ajuns să impună o modalitate mai directă de a câştiga un scrutin.
 
Premierul social-democrat Victor Ponta, contracandidatul lui Klaus Iohannis, a folosit toate resursele într-o campanie clasică care s-a petrecut la televiziune şi pe zecile de mii de afişe răspândite în toate colţurile ţării. Greşeală'', apreciază Le Monde.
 
Adevărata miză era pe Internet, unde câteva milioane de tineri români s-au alăturat spontan candidatului dat perdant la începutul campaniei, dar care în final a câştigat. "Dacă se făcea un sondaj la o săptămână după alegeri, Klaus Iohannis ar fi avut probabil o cotă de popularitate de 80%", afirmă sociologul Alin Teodorescu.
 
Victoria surpriză a primarului de origine germană a provocat un val de simpatie spontană, de care niciun preşedinte nu a beneficiat vreodată după căderea regimului comunist în urmă cu un sfert de secol. În meniul mai multor restaurante figurează deja "pizza Iohannis, pe bază de salam de Sibiu", îşi încheie articolul Le Monde.