Astfel, dacă în anul 2000 cele trei companii înregistrau datorii de aproape 300 milioane lei, la finalul anului trecut acestea au ajuns la peste 6,6 miliarde lei.
Potrivit datelor oferite de Ministerul Transporturilor, cele mai mari arierate se înregistrează la CFR SA – peste 5,2 miliarde lei, în timp ce CFR Marfă are datorii de aproape 900 milioane lei, iar CFR Călători de 550 milioane lei.
„Măsura vine ca urmare a analizei efectuate asupra situaţiei financiare şi rezultatului patrimonial înregistrat în ultimii  zece ani de Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” S.A. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” S.A.,  prin care s-a  constatat o creştere a arieratelor la nivelul anului 2010  cu un procent de 2.248 %”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor.
Ministrul Boagiu şi-a mai întemeiat decizia şi pe angajamentul asumat prin Scrisoarea de intenţie către Fondul Monetar Internaţional, referitor la reducerea arieratelor acestor companii în anul 2011.
 
În baza acestui ordin, Comisiile constituite la nivelul celor trei companii vor identifica toate bunurile imobile aflate sub sechestru la data prezentului ordin, vor stabili valoarea contabilă a acestora, potrivit datelor din evidenţa contabilă şi datoriilor, întocmind în acest sens o situaţie de veridicitatea căreia răspund.
Comisia centrală, constituită în temeiul aceluiaşi ordin la nivelul MTI, va analiza şi va centraliza datele transmise de către comisiile anterior menţionate, acestea urmând a fi prezentate conducerii ministerului.