La Autostrada Sibiu – Pitești se lucrează în forță

Santierul autostrazii Transilvania, marti, 16 decembrie 2014.

Vreme este bună, lucrările pe teren stau bine și avansează în ritmul preconizat. Este drept sunt ceva problem, dar asta mai ales din cauza creșterilor de prețuri la materialele de constucție.

Autostrada Sibiu – Pitești este un proiect de mare amploare al cărei termen de finalizare este 2026.

Ce lucrări se efectuează acum

  1. La pasajele principale, coloanele forate (mobilizate 9 instalaţii de foraj), radierele şi elevaţiile (la 11 din cele 21 structuri principale);
  2. La terenul de fundare şi la radierele şi elevaţiile podurilor casetate de pe autostradă, din nodul rutier Băiculeşti şi de pe drumurile de întreţinere (la 44 din cele 75 poduri casetate);
  3. Se montează dale prefabricate şi grinzi prefabricate la podurile casetate;
  4. La terenul de fundare şi la fundaţiile podeţelor cadru tip C2 şi P2 de pe autostradă şi de pe drumurile locale/de întreţinere;
  5. Se aprovizionează carcase de armatură pentru coloane forate, radiere şi elevaţii la structurile principale;
  6. Se aprovizionează armatura pentru radiere şi elevaţii poduri casetate (structurile minore) şi elemente prefabricate pentru podurile casetate;
  7. De terasamente, respectiv:

– decapare pământ vegetal şi îndepărtare vegetaţie autostradă;

– umplutură de pământ corp rambleu.

  1. De consolidări, respectiv:

– îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici;

– îmbunătăţirea terenului de fundare cu blocaj din piatra brută;

– strat anticapilar din balast;

– coloanele forate la zidurile de sprijin.

  1. De relocare / protejare reţele de utilităţi – reţea de telecomunicaţii Telekom şi de distribuţie gaz OMV/PETROM.

Astaldi, din nou în carți

Constructorul Astaldi a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.

Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei.

Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni, iar perioada pentru construcție este de 45 de luni.

Secțiunea 3 cuprinde:

– 95 de poduri și pasaje

– 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie)

– 1 Nod rutier la Cornetu

– 1 Nod rutier la Văleni

– 1 Ecoduct în zona localității Călinești