Spre disperarea nutriționiștilor, românii nu numai că nu renunţă la mâncarea de tip fast food, ba chiar fac cozi în restaurantele care servesc astfel de produse. Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s România, spune că lanțul de restaurantele ale cărui operațiuni le conduce are, zilnic, în medie 140.000 de clienți.
În timp ce reprezentanții celorlalte restaurante se plâng de lipsa clienților și anunță o scădere a numărului lor și cu 40%, marile lanțuri de fast-food își fac etaje sau deschid localuri noi. McDonald’s, liderul pieţei de restaurante din România, are în plan să deschidă cel puțin un restaurant anul acesta și să remodeleze trei – patru unități vechi.
McDonald’s România operează o rețea de 64 de restaurante (din care 7 sunt francize) și a avut venituri de 418 mil. lei (aprox. 99,5 mil. euro) în 2010. Datele pentru 2011 nu sunt încă disponibile, dar cel mai probabil afacerile din țară ale gigantului american au depăşit pragul de 100 de milioane de euro.
Lanţul de restaurante de tip fast-food a fost vizitat, anul trecut, de 50 de milioane de români – “La o populaţie de 21 de milioane am putea spune că fiecare român a mers de cel puţin două ori într-un McDonald’s. Avem o masă enormă de clienți”, spune Boaje.
Aceste cifre țin McDonald’s România la o mare și confortabilă distanță de competitori: KFC (Kentucky Fried Chicken), franciza controlată pe plan local de omul de afaceri Puiu Popoviciu, are o rețea de 42 de restaurante, iar Burger King, tot o franciză, controlată de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, deține doar nouă unități pe piața locală.
McDonald’s România va simți cu adevărat ce înseamnă concurență abia după ce ia startul în cursă şi principalul rival, Subway, care şi-a confirmat deja intenția de intrare pe piața locală.
Piața românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro. Adică jumătate din întregul domeniul de restaurante.