Pentru că se apropie perioada de admitere la master, capital.ro a selectat două programe de master acreditate, unice în România, pe care absolvenţii români de studii universitare le pot avea în vedere ca alternativă la cele existente.   

Consultanţă în afaceri

Organizat de Facultatea de Administraţie şi Afaceri din cadrul Universităţii din Bucureşti, masterul de „Consultanţă în afaceri” se află anul acesta la prima ediţie şi este unul dintre puţinele programe de master din domeniul consultanţei în afaceri.

O primă particularitate a acestui master este că va avea o componentă practică destul de accentuată şi va fi realizat de către profesori români dar şi de practicieni cu mare experienţă care activează în companii româneşti şi străine de consultanţă. De asemenea, programul de master va beneficia de prezenţa unor profesori de renume de la universităţi europene, japoneze şi americane.

Absolvenţii acestui program de master vor dobândi competenţe şi abilităţi specifice consultanţei în afaceri, precum: lucrul în echipă, leadership, comunicare şi negociere în consultanţă, cunoaşterea legislaţiei din domeniul afacerilor, diagnoza afacerii, calculaţia costurilor, utilizarea calculatorului în simularea proceselor de afaceri.

Printre cele mai interesante cursuri, incluse în acest program sunt: Metode şi tehnici creative în consultanţă, Globalizare şi afaceri sau Managementul schimbării în afaceri.

Examenul de admitere pentru acest program postuniveristar are loc în luna iulie, iar informaţiile cu privire la formalităţile şi tematica admiterii se pot obţine de pe site-ul facultăţii.

Singurul master de Brand Management din România

Deşi este un domeniu foarte bine dezvoltat în cadrul universităţilor cu profil economic din străinătate, managementul de brand nu a existat până anul trecut ca segment de studiu de sine stătător în România. Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative a început să deruleze din 2009 primul program masteral de Brand Management din România.

Planul de învăţământ al masteratului se bazează pe două direcţii: discipline fundamentale, de asigurare a unor cunoştinte solide, de bază, şi discipline de specialitate. Astfel, studenţii trec în revistă cadrul generic în care apar corporaţiile, impactul multinaţionalelor în economie, creşterea şi evoluţia firmelor transnaţionale. Se abordează în mod pragmatic, realitatea corporatistă (management, cultură şi comunicare organizaţională), pentru a aprofunda meseria de Brand Manager prin discipline de profil (studiul consumatorului, cercetarea pieţei, branding, metode şi instrumente specifice profesiei, cum se organizează şi conduc proiectele de marketing).  Programul ia în considerare cele mai noi provocări ale meseriei (de exemplu, promovarea propriilor branduri în interiorul firmelor şi crearea brandului de angajator).

Examenul de admitere pentru acest program va avea loc în luna iulie, iar informaţiile privind admiterea pot fi obţinute de pe site-ul FCRP.