La ce operator merită să te abonezi: UPC sau RCS&RDS?

RCS&RDS şi UPC sunt cei mai vechi operatori de comunicaţii din ţara noastră, iar în timp ce primul a reuşit să devină lider printr-o politică agresivă de preţuri, cel de-al doilea şi-a luat angajamentul de a oferi servicii de televiziune, internet şi telefonie la cele mai înalte standarde. La care operator merită să te abonezi în prezent?

Compania UPC România, controlată de grupul american Liberty Global, a fost liderul pieţei locale de cablu după ce a preluat firma românească de cablu Astral, în anul 2005 cu aproximativ 400 milioane dolari. Compania nu a rămas multă vreme lider deoarece RCS&RDS a declanşat un război pe care nu avea cum să nu îl câştige. După ce a achiziţionat majoritatea operatorilor mici de pe piaţă, RCS&RDS a început să dubleze cu propria infrastructura reţeaua de cablu a UPC în încercarea clara de a-i "fura" abonaţii. Oferind preţuri, la care vest-europenii doar visează, RCS&RDS a reuşit să depăşească UPC pe toate segmentele, TV, Internet, telefonie. În prezent, RCS&RDS are de aproape trei ori mai mulţi clienţi pe TV decât UPC. În 2011 s-a zvonit că RCS&RDS va cumpăra UPC, însă tranzacţia nu a avut loc.

În prezent, ofertele de televiziune şi internet ale celor două companii sunt foarte avantajoase, însă în timp ce RCS&RDS se laudă cu un preţ mai mic, UPC câştigă când vine vorba de promptitudine şi calitatea echipamentelor.

UPC derulează în prezent o promoţie prin care oferă Internet Fiber Power 100 Mbps, Televiziune, 95 de canale dintre care 11 HD şi telefonie Alo Oriunde 100, cu telefon fără fir cadou, la un preţ de 65 de lei.  La RCS&RDS, pentru 29 de lei, primeşti 100 de canale TV digitale dintre care 13 programe HD, plus canalele de sport Digi Sport 1, Digi Sport 2 si Digi Sport 3 cu meciurile Ligii 1 şi cu cele mai importante competiţii sportive din lume. Internetul de 100 de Mbps costă 39 de lei.

Atunci când vine vorba de televiziune, pentru a viziona canalele HD este necesară achiziţionarea unui echipament compatibil HD. Dacă clienţii care aleg UPC pot urmări în doar 15 minute canalele preferate, instalarea realizându-se rapid, la RCS&RDS acest lucru nu este posibil deoarece aceste produse nu există niciodată pe stoc, doar decodoare standard SD. În plus aceste echipamente sunt net inferiorare celor oferite de UPC.

Oferta TV este variată

UPC România oferă clienților săi toate canalele Discovery (Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Discovery HD Showcase, ID – Investigation Discovery, TLC, Animal Planet și Animal Planet HD), dar şi 5 canale de filme – divertisment pentru adulţi şi un canal 3D. RCS&RDS oferă Digi World, Digi Life, Digi Animal World şi BBC Knowledge plus majoritatea transmisiunilor sportive importante. Astfel, în timp ce UPC vine cu ofertă pentru întraga familie, RCS&RDS compensează cu fotbal la greu.

RCS&RDS susţine că are trei milioane de clienţi la serviciile de televiziune (cablu şi satelit), iar UPC România peste 1,1 milioane clienţi.

RCS&RDS a înregistrat o cifră de afaceri de 478,7 milioane euro, şi o pierdere netă de 2,95 milioane euro în 2011, în timp ce UPC a raportat o cifră de afaceri de 103,4 milioane euro şi o pierdere netă de 73,5 milioane euro.
Romtelecom e numărul doi pe TV
Pe piaţa de comunicaţii mai activează şi Romtelecom, care în prezent este cel mai mare operator de telefonie fixă şi ocupă locul doi pe piaţa serviciilor TV.
Un pachet de 3 servicii: TV + internet + telefonie costă de la 59 de lei. Un pachet precum cel de mai jos costă puţin peste 90 de lei. Durata contractului este de 2 ani.
– TV: Dolce iMaxim cu până la 128 canale TV, 6 luni gratuite pentru pachetul HD cu până la 8 canale HD incluse;
– Internet Clicknet Power: viteză download până la 100 Mbps, router Wi-Fi inclus;
– Telefonie Voce Oriunde 4000+: 400 minute către reţele naţionale (fixe şi mobile) şi internaţionale  din UE (fix), SUA şi Canada (fix şi mobil), 4.000 minute către reţele fixe naţionale şi Cosmote, telefon fără fir inclus.