Studiul a fost realizat, aşa cum spuneam, cu ajutorul aplicaţiei EyeTrackShop, mai precis au fost analizate mişcările ochilor şi implicit centrele de interes ale subiecţilor, în clipa în care accesează o astfel de pagină, fie că este vorba despre Facebook, Google+, LinkedIn, Flickr, YouTube, Klout, Reddit, Digg, Tumblr, Twitter, StumbleUpon sau Pinterest.
Înregistrarile s-au făcut cu webcam-uri, subiecţii au fost în număr de 30, iar trecerea de la o imagine la alta s-a făcut la intervale de câte 10 secunde.
Studiul nu este suficient de amplu încât concluziile să fie catalogate ca adevăruri incontestabile, însă rezultatele oferă o viziune interesantă asupra problemei.
Fotografia de profil contează, aşa cum era de aşteptat, iar aceasta contează cu atât mai mult atunci când este accesată o pagină Klout, Facebook (vezi foto) sau StumbleUpon. În cazul LinkedIn, pe de altă parte, locul de muncă este cel care atrage privirea, mai înainte de fotografia de profil.
Printre concluziile studiului se mai numără şi aceea că indivizii sunt interesaţi cu cine eşti conectat, adică care sunt prietenii din listă, cine îţi urmăreşte activitatea şi a cui activitate o urmăreşti. Acest aspect este urmărit mai ales pe Facebook, Google+, Twitter şi Klout.
Aşa cum era de aşteptat, conţinutul propriu-zis contează de asemenea, mai ales cel care se găseşte în partea de sus a paginii. Astfel, cu cât se află mai în josul paginii, cu atât este mai improbabil să atragă atenţia. Această tendinţă a fost mai pronunţată atunci când au fost accesate pagini de Pinterest, Digg şi Facebook şi mai puţin pronunţate în cazul paginilor de Twitter şi Youtube.