“Piaţa telecom din România se va situa şi în 2012 în jurul cifrei de anul trecut, la circa 3,6 miliarde de euro. Piaţa de acces la internet, telefonia vocală şi prin cablu sunt pieţe mature, care nu vor mai înregistra creşteri mari în anii următori, poate doar în momentul în care vor exploda noi servicii. Internetul are un potenţial, dar şi televiziunea digitală”, a spus Marinescu. El consideră că operatorii vor încerca să-şi reducă cheltuielile, să fie mai eficienţi pentru a putea reinvesti, dar şi pentru a veni în întâmpinarea utilizatorilor care vor mai multă bandă şi noi servicii.
În ceea ce priveşte slăbiciunea pieţei telecom din România, şeful ANCOM consideră că operatorii înregistrează un venit mediu pe utilizator destul de scăzut, existând totodată dificultatea de a-şi dezvolta reţelele în relaţiile cu autorităţile locale. “Datorită competiţiei, operatorii care doresc să crească înregistrează încă un venit mediu pe utilizator destul de scăzut, de numai 90 de euro pe an, ceea ce este însă un lucru bun din perspectiva utilizatorilor. Vulnerabilitatea pieţei româneşti este dată şi de dificultatea de a-şi dezvolta reţelele în relaţiile cu autorităţile locale şi cu cele ale statului. Sper ca odată cu Legea infrastructurii, care va intra în vigoare în două săptămâni, va fi uşurată activitatea operatorilor sau vor fi eliminate anumite obstacole pentru a dezvolta noi servicii”, a adăugat şeful ANCOM.
Potrivit datelor raportate de funizori şi centralizate de ANCOM, piaţa de comunicaţii electronice a înregistrat în anul 2011 valoarea de 3,5 miliarde euro (14,8 miliarde lei), în scădere cu 3% faţă de anul anterior. Veniturile obţinute din servicii de terminare a apelurilor de voce de către operatorii de telefonie mobilă din România în această perioadă au atins suma de 470 milioane euro (1,97 miliarde lei), reprezentând 13,3% din valoarea pieţei de comunicaţii electronice, în timp ce operatorii de telefonie fixă au obţinut 0,05 miliarde euro (0,23 miliarde lei) din serviciile de terminare a apelurilor de voce, reprezentând 1,5% din valoarea pieţei de comunicaţii electronice.