Nu e glumă. Părinţii nemulţumiţi de calitatea informaţiilor primite de copii la grădiniţă sau şcoală au posibilitatea să-i înscrie la cursuri de branding personal sau, de ce nu, de time management.

Cursuri pentru copii există cu duiumul, de la actorie la cunoştinţe de calculator, de la dansuri la dicţie, de la limbi străine la sporturi. La asta s-au gândit şi Violeta Lupu şi Adrian Dascălu, în urmă cu trei ani, când au lansat compania de training Clever BS. „Iniţial, am pornit cu programe corporative relativ clasice, de vânzări, marketing sau relaţii publice. Ulterior, la acestea am adăugat câteva programe foarte nişate, de pildă cursuri pentru proprietarii de restaurante sau pentru managerii de produs. Iar în 2008, ne-a venit ideea asta cu cursurile pentru copii, care acum a devenit una dintre principalele linii de dezvoltare. Probabil, avea de-a face şi cu dorinţa mea, undeva în subconştient, de a avea copii“, povesteşte Violeta. Acum, are doi gemeni şi un portofoliu serios de cursuri pe care să le predea când se vor face mari. „Primul program pe care l-am demarat a fost unul de bune maniere, iar părinţii s-au dovedit foarte receptivi. Îmi amintesc că am avut din start două grupe a câte zece copii, fără să ne fi ocupat prea mult de publicitate.“

Au urmat, apoi, un curs de cultură generală („Ştie tot“), unul de atitudine, comportament şi limbaj (NLP training), şi unul „în cadrul căruia copiii învaţă cum să comunice eficient, cum să-şi promoveze imaginea personală şi să-şi descopere propria personalitate, cum să-şi organizeze timpul, să negocieze sau să lucreze în echipă“ (MBA-ul copiilor). „Iniţial, am evitat cursurile tipice, de limbi străine sau de IT, de exemplu. Însă, cum am cam făcut tot ce era de făcut pe segmentul de dezvoltare personală, am introdus acum şi genul acesta de programe“, admite Violeta Lupu.

Cum arată un curs pentru pitici

229-57177-30_kids2_hutterstock_37.jpgTrainingurile pentru copii urmăresc, în mare, aceleaşi metode de instruire ca şi cele pentru adulţi, însă adaptate, evident, la nevoile şi capacitatea lor de înţelegere. Cea mai mare diferenţă faţă de cursurile care se adresează celor mari este punerea accentului pe exerciţii şi jocuri menite să-i ajute pe micii participanţi să înţeleagă şi să reţină mai uşor subiectele prezentate.

„Între timp, am început să primim solicitări din provincie, ori de la firme care voiau să ştie în ce termeni pot să împrumute programele noastre, ori de la părinţi care doreau să-şi trimită copiii la genul acesta de cursuri. De aici ne-a venit, firesc, ideea francizării programelor de training“, explică Violeta Lupu. Remarcase, încă de la momentul lansării cursurilor, că serviciile de training de dezvoltare personală pentru copii şi tineri acoperă în foarte mică măsură piaţa din Bucureşti, iar în restul oraşelor nu există practic deloc. Pentru ca acum reprezentanţii companiei să se afle în negocieri pentru lansarea cursurilor în majoritatea marilor oraşe.

790 de lei costă cel scump program promovat de Clever BS, MBA-ul copiilor. În schimb, cursul de bune maniere este de două ori mai ieftin

Termenii francizei

COSTURI Cei interesaţi de achiziţionarea francizei trebuie să achite o taxă de intrare de 1.500 de euro. La aceasta se adaugă aceeaşi sumă ca taxă pentru primul an de activitate, cuantum care creşte la 2.500 de euro pentru următorii ani contractuali. Partea bună este că timpul de demarare a activităţii propriu-zise este relativ scurt: două până la trei săptămâni de la momentul semnării contractului.
CLIENȚI Firmele francizate vin, în general, din segmentul companiilor de training, care au atât logistica necesară desfăşurării genului acesta de activitate, cât şi personal specializat.
TARGET Vizaţi sunt copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 18 ani.