Supermarketul de tip discount La Cocoș este pe cale să atingă o cifră de afaceri record de un miliard de lei în 2023 și are în vedere un plan ambițios de expansiune.
La Cocoș estimează o cifră de afaceri de 1 miliard de lei în acest an
La Cocoș, supermarketul de tip discount, a evoluat rapid de la deschiderea primelor sale magazine în Ploiești și București. În prezent, compania operează trei magazine de mari dimensiuni, cu suprafețe cuprinse între 4.700 și 13.000 de metri pătrați.
Acestea includ magazinul din Ploiești și cel din Vitantis Shopping Center din București, inaugurat în noiembrie 2020, care a preluat locul unui magazin Carrefour.
Anul 2023 ar putea fi unul de referință pentru magazine, după o creștere semnificativă a cifrei de afaceri. Comparativ cu anul 2022, când supermarketul a înregistrat o cifră de afaceri de peste 713,5 milioane de lei, se așteaptă la o creștere de 40% în 2023.
Veniturile ar plasa retailerul drept primul lanț de magazine alimentare de tip discount cu capital 100% românesc care atinge un miliard de lei cifră de afaceri.
Supermarketul are în plan o extindere cu încă cinci magazine
În următorii doi ani, compania își propune să deschidă încă cinci magazine noi, fiecare având o suprafață de vânzare medie de aproximativ 10.000 metri pătrați. Toate acestea vor duce la o creștere a numărului de angajați de la 680 la aproximativ 1.200.
„În ceea ce privește planurile de extindere pentru următorii doi ani, 2024 și 2025, La Cocoș își propune să deschidă încă 5 magazine noi, fiecare cu o suprafață de vânzare medie de aproximativ 10.000 metri pătrați si să atragem alături de cei 680 de colegi existenți încă 1200 de colegi pentru a contribui la dezvoltarea rețelei de magazine cu capital 100% românesc La Cocoș”, adaugă Iulian Nica.
Retailerul oferă un sortiment restrâns de produse, concentrându-se pe cele mai vândute din fiecare categorie. Cu aproximativ 11.000 de SKU-uri (unități de stocare), magazinul oferă clienților două sau trei prețuri diferite pentru fiecare produs, în funcție de cantitatea cumpărată.
În comparație cu gigantul de retail Lidl, liderul comerțului alimentar din România, care a raportat o cifră de afaceri de 18,5 miliarde de lei în 2022 și un profit net de un miliard de lei, La Cocoș a înregistrat o cifră de afaceri de 713,5 milioane de lei.